رئیس سازمان اورژانس ۱۱۵ استان بوشهر گفت: با توجه به وجود شماره‌های ویژه برای مشاوره کرونا در استان، بیش از یک سوم تماس‌ها با اورژانس در همین زمینه است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالرحیم دادجو رئیس سازمان اورژانس ۱۱۵ استان بوشهر افزود: از هفت هزار و ۹۰۹ مأموریت‌ صورت گرفته از ابتدای سال تا پایان تیر، دو هزار و ۲۷۰ مأموریت ترافیکی که هزار و ۲۳۲ تا از آن‌ها در شهر و هزار و ۳۸ مأموریت در جاده اتفاق افتاده است.

او، بابیان اینکه در این مدت ۹۴ مأموریت برای مورد مشکوک به کووید ۱۹ انجام گرفته است، افزود: در این مدت، هزار و ۲۸۳ مأموریت غیر ترافیکی و چهار هزار و ۳۵۶ مأموریت بیماری انجام گرفت.

دادجو ادامه داد: در چهار ماه امسال ۲۸ هزار و ۳۳۶ مشاوره تلفنی از سوی کارکنان اورژانس ۱۱۵ به شهروندان استان بوشهر ارائه‌شده است.


بیشتر بخوانید


او عنوان کرد: با توجه به وجود شماره‌های ویژه برای مشاوره کرونا در استان، بیش از یک سوم تماس‌ها با اورژانس در همین زمینه است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به اینکه در این مدت کارکنان اورژانس هزار و ۳۴۱ مصدوم را در محل درمان کرده‌اند، بیان کرد: در این مدت پنج هزار و ۳۸ مصدوم و بیمار به مراکز درمانی _ بهداشتی استان بوشهر منتقل شدند.

دادجو تاکید کرد: تعداد مصدومان همیشه در ارائه آمار بیشتر از تعداد مأموریت‌ها است، زیرا بار‌ها یک مأموریت اعلام می‌شود و وقتی آمبولانس سر صحنه می‌رسد همکاران، با چند مصدوم مواجه می‌شوند در حالی که زمان اعلام حادثه تعداد مصدومان گفته نشده است. در چنین مواقعی از مردم تقاضا داریم زمان اعلام حادثه تعداد مصدومان را اعلام، و  زمان رسیدن آمبولانس خونسردی خود را حفظ کنند.

او، به ۱۳ مورد گرمازدگی و ۱۳ مورد غرق‌شدگی از ابتدای سال تاکنون هم اشاره کرد و گفت: در این روز‌های سخت کرونایی اورژانس ۱۱۵ استان بوشهر توانسته ۹ مورد احیاء قلبی موفق و یک مورد زایمان موفق در کارنامه خود به ثبت برساند.

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.