فرودگاه بین المللی لارستان در قالب اقدامات غربالگری و مقابله با کرونا اقدام به نصب دوربین‌های حرارتی برای تشخیص مسافران و افراد مشکوک به کرونا در این فرودگاه کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، امین الله صولتی مدیرکل فرودگاه بین المللی لارستان گفت: یکی از کاربردهای اساسی  دوربین های حرارتی تشخیص افراد مشکوک به این ویروس حتی از فاصله ۲ تا هفت متری است که این راهبرد تا حد قابل ملاحظه ای سبب افزایش ضریب اطمینان برای تشخیص بیماران و افراد مشکوک به این ویروس مرموز می شود.

او، بیان کرد: استفاده از دوربین های حرارتی که با همکاری شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران برای انجام تب سنجی در ترمینال مسافری فرودگاه لارستان برای تب سنجی بدن مسافران در دوران بیماری کرونا راه اندازی شده، تاثیربسزایی برای تسریع در پایش سلامت تب سنجی در مسافران است.

صولتی تصریح کرد: فرودگاه ها همواره در کنار مترو و بیمارستان ها و برخی اماکن شلوغ و پرتردد یکی از کانون های اصلی و دغدغه جدی مردم ، مسئولان و متولیان امر در ستادهای مدیریت و مبارزه با کرونا در استان ها هستند که  ما ثابت کردیم می توانیم با رعایت پروتکل های بهداشتی و اقدمات تشخیصی افراد مشکوک همچنان به فعالیت ها و ادامه برنامه های پروازی  با جدیت ادامه داد.

با برقراری پروازهای شرکت هواپیمایی قشم ایر، چهار پرواز به  پروازهای خارجی این فرودگاه از مسیر لار- دبی –لار در روزهای شنبه، دوشنبه ، پنجشنبه و جمعه افزوده شد.

شرکت هواپیمایی ایران ایر، با توجه به نیاز مردم منطقه اقدام به برقراری چندپرواز فوق العاده در مسیر دبی- لار کرده که از دوشنبه هفته قبل این پروازها برقرار شده است.

ساخت فرودگاه لارستان به سال ۱۳۳۹ و همزمان با وقوع زلزله بزرگ حدود ۷ و ۶ دهم ریشتری در این منطقه باز می گردد که هدف مهم این فرودگاه در آن زمان کمک رسانی و امداد رسانی به مردم زلزله زده بود.

فرودگاه بین المللی لارستان با پوشش ۸۰ درصد از پروازهای خارجی به مقصد دوبی، کویت، قطر و شارجه و نزدیک به ۲۰ درصد از پروازهای داخلی، یکی از مهمترین فرودگاه های کشور است که با استفاده از سایت رادار RCAG، پوشش راداری، نظارتی و فرکانسی پروازهای منطقه جنوب کشور تا تنگه هرمز را در بر می گیرد.

شهرستان لارستان با جمعیتی حدود ۲۳۰ هزار نفر و در فاصله حدود ۳۸۰ کیلومتری شیراز واقع شده است.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.