مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان پیشگیری از کرونا ویروس را الزامی دانست و بر آمادگی تمامی دستگاه‌ها برای مقابله با این ویروس تاکید کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، کیامرث حاجی زاده مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان روز چهارشنبه در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی در سرسرای شهید رجایی استانداری خوزستان گفت: ادارات و سازمان‌ها از جمله؛ اداره کل حمل و نقل جاده ای، بنادر و کشتیرانی و شرکت‌های پتروشیمی و فولاد باید هماهنگی بیشتری با بهداشت و درمان و دانشگاه‌ها به منظور پیشگیری از کرونا ویروس داشته باشند.

او هماهنگی دستگاه‌های مذکور با بهداشت و درمان را یک مصوبه و الزام جدی عنوان کرد و افزود: در کشور ایران به دلیل تحریم‌های ظالمانه و دسترسی نداشتن به برخی از خدمات، تجهیزات و یا دارو، اگر این ویروس وارد کشور شود مشکلات زیادی برای مردم ایجاد خواهد کرد.

حاجی زاده اظهار داشت: این موضوع ملی و جهانی است و مربوط به یک بخش و جزیره‌ای به نام بهداشت و درمان نیست، بلکه همکاری همه دستگاه‌ها را می‌طلبد.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خوزستان ادامه داد: تا حد امکان باید پیشگیری کنیم، اما باید شرایط مقابله احتمالی را نیز باید داشته باشیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: باید تجهیزات و دارو و امکانات لازم فراهم باشد، چون پیشگیری از این بیماری اولویت خوزستان است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان اذعان داشت: نشست‌هایی نیز باید با بیمارستان‌های خصوصی برگزار شود و در صورت نیاز از‌ها نیز به عنوان مرجع استفاده کنیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان در ادامه بر مدیریت جو روانی تاکید کرد و اظهار کرد: از رسانه‌ها و روابط عمومی‌های دانشگاه‌ها می‌خواهیم که اطلاع رسانی را با ظرافت خاصی مدیریت کنند و باعث تشویش اذهان عمومی نشوند.

اطلاع رسانی‌ها باعث تشویش اذهان عمومی نشود

فرهاد ابول نژادیان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: پیگیری لازم برای ورود بیمارستان‌های خصوصی به این موضوع باید انجام شود تا به وظیفه ملی خود جامه عمل بپوشانند.

او تصریح کرد: بخش‌های پشتیبان را در بیمارستان‌ها ایجاد کردیم تا آمادگی لازم داشته باشند و بهداشت در زمینه اطلاع رسانی و پیشگیری اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

لزوم نصب دوربین حرارتی و شناسایی افراد تب دار

ابول نژادیان بیان داشت: با هماهنگی لازم با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، قول داده شد که دوربین حرارتی به خوزستان اختصاص یابد تا در یکی از مرز‌های پرتردد نصب و نفرات تب دار را شناسایی کند.

این مقام مسئول از ادارات خواست که در بالای قبوض، آب، برق و یا گاز و یا در سربرگ‌های نامه‌ها پیام هشدار در این زمینه درج کند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اظهار کرد: دهم اکنون نیاز به ذخیره دارویی خاصی نداریم و نگرانی وجود ندارد.

او ادامه داد: مسوولان بهداشت و درمان دانشگاه‌ها در دانشکده‌های مختلف کلاس آموزشی در این زمینه برگزار کنند و دانشگاه علوم پزشکی در این زمینه آمادگی تامین نیروی انسانی را دارد.

ابول نژادیان با تاکید بر جلب اعتماد مردم بیان کرد: تاکنون موردی از کرونا ویروس در کشور گزارش نشده و اگر موردی از بیماری مشاهده شود شفاف اعلام می‌کنیم و دلیلی برای کتمان وجود ندارد.

لزوم آماده بودن یک تیم برای انجام اقدامات پیشگیرانه

سید مهدی حسینی زاده رییس مرکز بهداشت خوزستان نیز گفت: باید یک تیم آماده برای انجام اقدامات پیشگیرانه داشته باشیم و از مدیران و دستگاه‌های مختلف خوزستان انتظار می‌رود مشارکت کنند.

محمد صادق کریمی کیا مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان نیز گفت: مصوب می‌شود که تنها مرجع اعلام نظر و تصمیم گیری در خصوص بیماری کرونا ویروس، شورای سلامت خوزستان است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.