مدیر امور باغبانی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری، از پرداخت تسهیلات برای احداث گلخانه خبر داد.

احداث گلخانهبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، ابراهیم شیرانی مدیر امور باغبانی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به ضرورت توسعه گلخانه‌ها در این استان، گفت: تسهیلات برای احداث گلخانه پرداخت می‌شود.

او میزان اشتغال در گلخانه‌ها را به ازای هر هکتار ۱۰ نفر بیان و اضافه کرد: پرداخت تسهیلات باید با پشتوانه مالی باشد، چون این یک بحث مالی و مربوط به قوانین بانکی است.


بیشتر بخوانید


شیرانی با بیان اینکه صدور پروانه به نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی واگذار شده است ادامه داد: سعی بر این است که صدور پروانه در کمترین زمان ممکن انجام شود، به گونه‌ای که خیلی از استعلاماتی که پیش از این انجام می‌شد اکنون حذف شده است، اما خود متقاضی نیز باید برای تعداد استعلامات اندکی که وجود دارد سرعت عملی بیشتری داشته باشد.

او افزود: متقاضی باید در سامانه سانکا ثبت‌نام و مدارک مورد نیاز را بارگذاری کند، در صورتی که همه مدارک را داشته باشد در اسرع وقت پروانه صادر می‌شود.

شیرانی، به کشت درخت در گلخانه اشاره کرد و گفت: برای این موضوع برنامه وجود دارد، ولی در استان تاکنون کسی اقدامی انجام نداده است.

او اضافه کرد: کاشت درخت در گلخانه هزینه بالایی نیاز دارد و باید برای محصولاتی باشد که از لحاظ اقتصادی دارای ارزش و توجیه پذیر باشد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار