فرماندار کوهبنان گفت: بنیاد برکت از همه کارآفرینانی که تمایل به ایجاد کارگاه تولیدی در این شهرستان را داشته باشند، حمایت می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حسین سالاری فرماندار کوهبنان در جلسه شورای آموزشی و مهارت شهرستان کوهبنان که با حضور مسئولان محلی، مدیران و موسسان آموزشگاه‌های آزاد، مربیان بخش دولتی و جمعی از مهارت آموختگان کارآفرین کوهبنانی به مناسبت ۶ مرداد روز ملی مهارت و کارآفرینی در محل مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای این شهرستان برگزار شد، ضمن تبریک هفته ملی مهارت و ۶ مرداد روز ملی مهارت و کارآفرینی، نقش آموزش‌های مهارتی بخش دولتی و خصوصی را در شهرستان مطلوب و ارزنده دانست و گفت: باید آموزش‌ها به سمتی هدایت شود تا نیاز صنایع جنبی معادن ذغال سنگ و کارخانجات در حال احداث و صنایع سرب و روی شهرستان را تامین کند.


او با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی، نقش آموزش به روستائیان و عشایر به عنوان کانون تولید را مهم قلمداد کرد و افزود: امروز باید روستا‌ها را به سمت تولید پیش ببریم چرا که آموزش‌های فنی و حرفه‌ای می‌توانند در این زمینه نقش ارزنده‌ای داشته باشند.


سالاری به بیان گزارشی از فعالیت‌های بنیاد برکت در شهرستان پرداخت و تصریح کرد: این بنیاد از همه کارآفرینانی که تمایل به ایجاد کارگاه تولیدی در این شهرستان را داشته باشند، حمایت می‌کند.

معین باقری مسئول مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای کوهبنان نیز در این نشست، به ارائه گزارشی از عملکرد این مرکز در یک سال گذشته پرداخت و گفت: به یاری خداوند و با همت مربیان توانمند بخش دولتی و خصوصی، تاکنون توانسته ایم آموزش‌های خوب و با کیفیتی در سطح شهرستان ارائه کنیم.


او افزود: طی یک سال گذشته بیش از ۶۷۴ نفر در قالب کارگاه‌های ثابت، روستایی، سیار شهری، صنایع، اصناف و ضمن کار، مهارت آموزی در محیط واقعی کار و آموزش سربازان وظیفه تحت آموزش قرار گرفته اند.

در پایان این نشست، مدیران آموزشگاه‌های آزاد و کارآفرینان مهارت آموخته کوهبنان به بیان دیدگاه‌ها و مشکلات خود پرداختند که فرماندار این شهرستان به منظور همکاری و رفع مشکلات موجود قول مساعد داد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار