مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی از کاهش ۱۵ درصدی مراجعه برای اهدای خون در روز‌های کرونایی خبر داد.

کاهش ۱۵ درصدی اهدای خون در روز‌های کرونایی

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، میری مقدم مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی در نشست خبری گفت: در دوره  ۵ ماهه کرونا ۹ هزار و  ۷۶۹ نفر برای اهدای خون  به مراکز و پایگاه های انتقال خون استان مراجعه کردند .

او با بیان اینکه آمار مراجعه کنندگان نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۵ درصد کاهش داشته است افزود: در ۵ ماهه اسفند ۹۷ تا تیر ماه ۹۸، ۱۱ هزار و ۵۴۳  نفر برای اهدای خون مراجعه کرده اند.


بیشتر بخوانید


میری مقدم بیان کرد: اهدای خون منجر به کم خونی نمی شود و افراد بخشی از سلول و مایع بین سلولی خود را اهدا می کنند که بعد از مدت کوتاهی جایگزین می شود.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی با بیان اینکه با هر اهدای خون می توان جان ۳ نفر را نجات داد اظهار کرد: در سال ۹۸ دو میلیون و ۴۰۸ واحد خون اهدا شده در حالی که در سال ۱۳۵۸ که سازمان خون تاسیس شده اهدای خون تنها ۱۲ هزار و ۳۵۴ واحد بوده است.

او تصریح کرد: ۹ درصد اهدا کنندگان خون در استان در سه ماهه‌ی اول امسال خانم‌ها بوده اند که بالاترین میزان اهدا در کشور بوده است.

میری مقدم عنوان کرد: در بازه ی زمانی اسفند ۹۷ تا تیر ماه ۹۸ تعداد واحد خونی ارسالی به مراکز درمانی ۱۶ هزار ۸۳۶ واحد بوده است که این میزان در ۵ ماهه درگیری کرونا به ۱۴ هزار و  ۴۰۴ واحد رسیده است.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی در خصوص عدم نگرانی مردم برای مراجعه به مراکز انتقال خون و اجرای پروتکل‌های بهداشتی افزود: بحث فاصله گذاری اجتماعی و جلوگیری از ازدحام مردم در فضای سالن به گونه‌ای است که جای هیچ گونه نگرانی از طرف مردم برای اهدای خون ندارد.

او همچنین از  آغاز فعالیت مجدد مرکز انتقال خون قاین خبر داد و گفت : این مرکز از فردا با کمک فرمانداری ، شبکه بهداشت و درمان ، شورای شهر و هماهنگی با انتقال خون کار خود را شروع می کند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار