نماینده مردم کرمانشاه در مجلس گفت : تمام تلاش خود را جهت ایجاد کمیسیون خانواده و جمعیت و اصلاح و اجرای قانون تسهیل خانواده انجام خواهم داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ رشیدی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس گفت : تمام تلاش خود را جهت ایجاد کمیسیون خانواده و جمعیت و اصلاح و اجرای قانون تسهیل خانواده انجام خواهم داد.

او ضمن ابراز تاسف از سیر نزولی ازدواج در جوانان علاوه بر مشکلات اقتصادی، مشکلات فرهنگی را از موانع تسهیل ازدواج دانست و گفت : تسهیل ازدواج عزم و همت همه جوانان انقلابی را می‌طلبد که مفهوم ازدواج آسان را در بطن جامعه نهادینه کنند.

او افزود: در حد توان جهت پیگیری سایر مطالبات دانشجویان در مجلس شورای اسلامی تلاش خواهم نمود.

 فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی، گفت: مجموعه بسیج دانشجویی کرمانشاه در صف اول مطالبه‌گری از مسئولین پیشتاز بوده و مطابق نیاز استان به تلاش در عرصه‌های گوناگون پرداخته تا راهگشایی در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی باشد و به آن جمله امام (ره) که فرمود: «مجلس در رأس امور است» کاملاً واقف هستیم؛ به همین دلیل نسبت به مطالبه از نمایندگان، خود را موظف می‌دانیم.

قاسم امجدیان افزود: وﻇﺎﯾﻒ اﯾﻦ ﻗﻮه مقننه نشان دهنده اهمیت این نهاد در جمهوری اسلامی است؛ از منظر قانون اساسی، مجلس در نظام جمهوری اسلامی ایران محور بسیاری از تصمیم گیری­‌ها، قانونگذاری­‌ها، برنامه ریزی‌ها است و چراغ هدایت دولت و ملت را به دست دارد.

وی ادامه داد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری؛ مسئله ازدواج جوانان بسیار مهم است و جزء مسائلی است که نباید از آن غفلت کرد و راه‌هایی برای تسهیل و امکان ازدواج برای جوان‌ها باید پیش‌بینی شود؛ بعضی از این راه‌ها هزینه‌ی مادی هم ندارد و نیازمند تصاومیم‌گیری و توجه است.

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان افزود: نهاد خانواده، رکن اصلی جامعه و بستر رشد و تربیت افراد است؛ که اگر نسبت به آن بی توجهی شود، آن چنان ضربات مهلکی برای کشور در برخواهد داشت که جبران ناپذیر و مقدمه انحطاط نسل‌های آینده خواهد بود.

امجدیان گفت: با توجه به تاکیدات و بیانات مقام معظم رهبری رسیدگی به مسئله ازدواج جوانان و حمایت از خانواده‌ها برای فرزندآوری یک مسئله اولویت دار است که نباید به شکل عادی آن را در کنار سایر امورات پیگیری نمود.

این مسئول گفت: بسیج دانشجویی با تمام ظرفیتی که دارد؛ در راستای فرهنگ سازی، ارائه راهکار و مطالبه‌گری از سایر نهاد‌های متولی با اولویت ازدواج و خانواده حاضر است به میدان وارد شود و به طور حتم در راستای حل مشکلات و تحقق منویات مقام معظم رهبری از هیچ تلاشی فروگذار نیست .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.