تیمور باقری گفت: هشت هزار و ۱۹۹ برگ معاینه فنی وسائط نقلیه عمومی جاده‌ای در چهار ماهه نخست سالجاری در این استان صادر شد.

تیمور باقری معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: : از مجموع ۱۱ هزار و ۲۰ مراجعه کننده به مراکز معاینه فنی سیستان و بلوچستان در این مدت، هشت هزار و ۱۹۹ وسیله نقلیه عمومی جاده‌ای برگ معاینه فنی را اخذ و ۲ هزار و ۸۲۱ وسیله نقلیه دیگر موفق به دریافت مجوز مذکور نشدند.

او افزود: با توجه به اینکه صدور مجوز تردد و فعالیت ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای در بخش کالا و مسافر منوط به رفع نواقص فنی و اطمینان از ایمنی خودرو است، انتظار می‌رود رانندگان فعال در این حوزه به این مساله توجه جدی داشته و در زمان مقرر نسبت به دریافت برگ معاینه فنی از مراکز مربوطه اقدام کنند.

معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان از نظارت دقیق بر فعالیت مراکز معاینه فنی تحت پوشش این اداره‌کل در شهرستان‌های زابل، زاهدان و خاش خبر داد و تصریح کرد: با توجه به شرایط ویژه این استان از لحاظ حمل و نقلی، ضروری است علاوه‌بر سه مرکز موجود، در شهرستان‌های مهرستان، میرجاوه و زهک نیز مراکز معاینه فنی راه‌اندازی شود.

وی با بیان اینکه معاینه فنی وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین از اهمیت خاصی در تامین ایمنی سفر‌های جاده‌ای برخوردار است، اظهارداشت: در معاینات فنی این دسته از وسایل نقلیه عمومی مواردی همچون میزان آلایندگی هوا، میزان تولید آلودگی صوتی، وضعیت ترمزها، نور چراغ ها، باک غیراستاندارد و مناسب بودن آج لاستیک‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار