مدیر عامل پیشین شرکت مایکروسافت امیدوار است غول داروسازی کره جنوبی بتواند تا سال آینده میلادی ۲۰۰ میلیون دوز از واکسن ویروس کرونا را به بازار عرضه کند.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، بیل گیتس، مدیرعامل پیشین شرکت مایکروسافت اعلام کرد: شرکت "اس کا بیوساینس"، غول داروسازی کره جنوبی تا ماه ژوئن (خرداد) سال آینده توانایی تولید ۲۰۰ میلیون دوز از واکسن ویروس کرونا را دارد.

بیل گیتس گفت: به نظر می‌رسد تنها با تزریق یک دوز از واکسن، ایمنی لازم در بدن انسان به وجود نیاید و نیاز به تزریق بیش از یک بار واکسن برای ایمنی پایدار در مقابل واکسن کرونا است.

گیتس یکی از حامیان مالی این شرکت داروسازی کره‌ای برای کشف واکسن ویروس کروناست. او در ماه مِی (اردیبهشت) ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار به این شرکت برای افزایش دادن سرعت تحقیقاتش پیرامون واکسن کرونا اهدا کرد. این شرکت کره‌ای در کنار تحقیقات خود بر روی واکسن کرونا، یکی از شرکای شرکت آسترازنیکا برای یافتن واکسن کروناست.


بیشتر بخوانید 


شرکت داروسازی آسترازنیکا هم اینک با کمک دانشگاه آکسفورد در حال انجام مرحله سوم آزمایش انسانی واکسن کروناست و از این حیث در جهان پیشرو است.

پس از آنکه شرکت کره‌ای اعلام کرد به پیشرفت مناسبی برای تولید واکسن کرونا رسیده است، ارزش سهامش در بازار ۲۵ درصد رشد کرد.

تاکنون ۲۳ واکسن ویروس کرونا در جهان به مرحله آزمایش انسانی رسیده اند. سازمان جهانی بهداشت پیش بینی کرده است نسخه اولیه واکسن کووید ۱۹ اوایل سال ۲۰۲۱ به بازار عرضه شود. با این وجود، شرکت داروسازی ملی چین وعده داده است نخستین واکسن ویروس کرونا را تا انتهای سال جاری میلادی به بازار عرضه کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۳ ۰۹ مرداد ۱۳۹۹
واکسن هم تولید کنند کی حاضر میشه سوزن بهش بزنند ترجیح میدهند کرونا بگیرند تا سوزن را فرو کنند در جایی از بدن
آخرین اخبار