سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد در شبانه روز گذشته شمار مبتلایان به کووید ۱۹ در جهان به رکوردی جدید رسیده است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، جدیدترین آمار‌ها حاکی از آن است که حداقل ۴۰ کشور رکورد روزانه ابتلا به ویروس کرونا را شکسته اند همچنین نزدیک به دو برابر این میزان در هفته گذشته شاهد رکورد جدید در ابتلای روزانه به کووید ۱۹ بودند. همین امر نشان دهنده نرخ بسیار بالای گسترش ویروس کرونا در تمامی مناطق جهان است.

در همین رابطه، سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد در شبانه روز گذشته رکورد جدیدی در شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان ثبت شده است و در این مدت ۲۸۴ هزار و ۱۹۶ تن به این ویروس آلوده شده اند.

در ۲۴ ساعت گذشته نزدیک ۷۰ هزار نفر در آمریکا، ۶۷ هزار نفر در برزیل و ۴۹ هزار تن در هند به کووید ۱۹ مبتلا شده اند.


بیشتربخوانید


بسیاری از کشور‌ها به خصوص کشور‌هایی که با کاهش شمار مبتلایان، محدودیت‌های اجتماعی را کاهش داده بودند، اکنون شاهد موج دوم گسترش شیوع ویروس کرونا هستند. این افزایش آمار تنها مربوط به آمریکا، برزیل و هند نیست. حتی کشور‌هایی همچون استرالیا، ژاپن، سودان، اتیوپی، ازبکستان و بلغارستان نیز هم اینک شاهد افزایش شمار مبتلایان و قربانیان هستند.

تاکنون ۱۵ میلیون و ۷۵۰ هزار تن در جهان به ویروس کرونا مبتلا شده اند. از این میان خوشبختانه بیش از ۹ میلیون نفر بهبود یافته اند، ولی متاسفانه ۶۴۰ هزار تن جان خود را از دست داده اند.

آمریکا بیشترین شمار قربانیان و مبتلایان به ویروس کرونا را در جهان دارد. براساس آخرین آمار، ۴ میلیون و ۱۸۶ هزار تن در ایالات متحده به کووید ۱۹ مبتلا شده اند. از این میان، ۱۴۷ هزار تن جان باخته اند. دیروز برای چهارمین بار پیاپی شمار قربانیان روزانه ویروس کرونا در آمریکا از مرز یک هزار نفر عبور کرد که همین امر موجب نگرانی مقامات بهداشتی این کشور شده است.

مقامات سازمان جهانی بهداشت پیش‌بینی می‌کنند واکسن کرونا تا اوایل سال ۲۰۲۱ به بازار عرضه نخواهد شد. از همین رو، این سازمان از مردم خواسته است در مکان‌های عمومی از ماسک استفاده کرده و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار