بنابر اذعان مقامات حزب لیکود، بنیامین نتانیاهو در تلاش برای دور زدن متحد خود در کابینه ائتلافی و برگزاری انتخابات چهارم پارلمانی در اراضی اشغالی است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از عاروتص شوع، یک مقام ارشد حزب لیکود می‌گوید بنیامین نتانیاهو در تلاش است تا صهیونیست‌ها را برای چهارمین بار به پای صندوق‌های رای گیری انتخابات پارلمانی در اراضی اشغالی بکشاند.

کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی روز دوشنبه با استناد به گفته این مقام آگاه که به تازگی با نتانیاهو صحبت کرده، اعلام کرد نخست وزیر به دنبال پایان دادن به ائتلاف سیاسی با حزب آبی و سفید است و در این راستا اسرائیل را به سمت چهارمین انتخابات پارلمانی در اراضی اشغالی ظرف یک سال و نیم گذشته سوق می‌دهد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی بار‌ها صراحتا علاقمندی خود به برگزاری انتخابات زودهنگام در پائیز ۲۰۲۰ را اعلام کرده است. همچنین این رسانه صهیونیست با استناد به اظهارات مقامات ارشد حزب متبوع نتانیاهو گزارش داد که لیکود آماده برگزاری انتخابات جدید در سال جاری میلادی می‌شود.

الی کوهن، وزیر صهیونیست اعلام کرد در صورت عدم توافق بر سر تصویب بودجه یکساله کابینه، توافق ائتلافی منحل و انتخابات جدید برگزار می‌شود. این مقام حزب لیکود با اجتناب ناپذیر خواندن انتخابات چهارم در صورت حل نشدن بن بست بودجه، گفت در صورتیکه بودجه سالانه دریافت نکنیم، ترجیح می‌دهیم انتخابات جدید برگزار کنیم.

از سوی دیگر، حزب متبوع بنی گانتس با استناد به توافق تشکیل کابینه ائتلافی می‌گوید که در صورت نقض توافق صورت گرفته بر سر بودجه از سوی نتانیاهو، او شخصا مسئول انحلال کابینه خواهد بود و باید جای خود را به گانتس بدهد.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص اخیرا گزارش داد که نتانیاهو تصمیم گرفته است طرح بودجه سال جاری را ارائه نکند و انتخاباتی جدید را در ماه نوامبر آتی برگزار کند. در صورتیکه مذاکرات دو حزب بر سر طرح بودجه تا ۲۵ آگوست به نتیجه نرسد، پارلمان رژیم صهیونیستی خود به خود منحل خواهد شد و اراضی اشغالی باید خود را برای انتخابات چهارم آماده کند.

در صورت برگزاری انتخابات جدید، این چهارمین باری است که به دنبال شکست نتانیاهو و بنی گانتس بر سر تشکیل کابینه ائتلافی، طی یک سال گذشته انتخابات کنست در سرزمین‌های اشغالی برگزار می‌شود. اسرائیلی‌ها ماه مارس گذشته برای تعیین تکلیف تصاحب ۱۲۰ کرسی پارلمان و نخست‌وزیر آینده، برای سومین بار پیاپی در کمتر از یک سال به پای صندوق‌های رای رفتند.

خبر‌ها حاکی از بالا گرفتن بحران در کابینه ائتلافی رژیم صهیونیستی است. جبهه‌گیری‌های اخیر نتانیاهو و بنی گانتس از بازگشت بحران سیاسی به اراضی اشغالی خبر می‌دهد. ناکامی فاجعه‌بار رژیم صهیونیستی در مهار ویروس کرونا و به تبع آن بالا گرفتن اعتراضات مردمی علیه نخست وزیر این رژیم، تشدید اختلافات در کابینه ائتلافی را موجب شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار