وزیر امور خارجه اسپانیا در واکنش به تصمیم اخیر دولت بوریس جانسون مبنی بر قرنطینه کردن مسافرانی که از اسپانیا وارد این کشور می‌شوند، گفت کشورش مقصد امنی برای سفر است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آناتولی، در پی اعلام غیرمنتظره تصمیم جدید دولت بوریس جانسون مبنی بر اینکه تمامی کسانی که به کشور اسپانیا سفر کرده باشند پس از ورود به انگلیس باید ۱۴ روز قرنطینه شوند آرانچا گونزالز لیا، وزیر امور خارجه اسپانیا، در این خصوص تاکید کرد که کشورش مقصدی امن برای سفر است.

گونزالز لیا در این خصوص به رسانه‌ها گفت «اسپانیا نیز درست مانند سایر کشور‌های اروپایی دچار شیوع بیماری کرونا شده است. این یک چیز غیرطبیعی نیست. ما اقدامات زیادی برای کنترل این بیماری کرده‌ایم. تلاش می‌کنیم افراد مبتلا را شناسایی کنیم، مواردی را که با مبتلایان در ارتباط بوده‌اند، ردیابی و افراد را ایزوله می‌کنیم.» او در ادامه توضیح داد «سه شهر بارسلونا، لئیدا و ساراگوسا جزء آلوده‌ترین مکان‌ها هستند و من می‌خواهم تاکید کنم که هر سه این موارد به شدت تحت کنترل هستند.»

وزیر امور خارجه اسپانیا در ادامه تاکید کرد که «اسپانیا امن است. برای اسپانیایی‌ها بی‌خطر است و برای گردشگران هم همین‌طور، خطری ندارد.»

جدیدترین اطلاعات وزارت بهداشت اسپانیا نشان می‌دهد که میزان ابتلا به سرعت در این کشور در حال افزایش است و اپیدمیولوژیست‌های ارشد می‌گویند این موضوع می‌تواند آغاز موج دوم شیوع کرونا باشد.

در این کشور در هفته اخیر تقریبا ۱۱ هزار نفر کرونا مثبت شناسایی شده‌اند که این رقم دو برابر عدد هفته قبل است. 

شنبه شب و به طور ناگهانی وزارت خارجه انگلیس اعلام کرد تمامی مسافرانی که از این کشور به اسپانیا سفر کرده و در حال بازگشت هستند باید به مدت ۱۴ روز در قرنطینه بمانند. این تصمیم با واکنش‌هایی روبه‌رو شد از جمله آنکه حزب کارگر انگلیس آن را بسیار شرم آور خوانده بود، زیرا به عقیده آن‌ها روش اتخاذ این تصمیم مناسب نبوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار