کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: دمای هوای در خراسان رضوی تا پایان این هفته به میزان هشت درجه سانتی گراد خنک تر می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، زهرا مبشری کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: میانگین دمای هوا در این استان از روز چهارشنبه هشتم مرداد ماه رو به کاهش خواهد گذاشت.

او افزود: بر این اساس دمای هوای در خراسان رضوی تا پایان این هفته به میزان هشت درجه سانتی گراد خنک تر می‌شود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: افزایش ابرناکی هوا و وقوع بارش‌های رگباری در شمال غرب و نیمه شمالی خراسان رضوی دیگر رخداد جوی پیش‌بینی شده روز‌های پایانی این هفته برای خراسان رضوی است.

مبشری همچنین بیشینه دمای هوای مشهد را ظرف امروز و فردا هفتم مرداد ماه به ترتیب ۳۸ و ۳۹ درجه سلسیوس پیش‌بینی و بیان کرد: از روز چهارشنبه هشتم مرداد ماه دمای هوا در این کلانشهر رو به کاهش خواهد گذاشت.

او تصریح کرد: به این ترتیب "بیشینه" دمای هوای مشهد روز جمعه دهم مرداد ماه  به ۳۱ درجه نزول کرده و خنک تر می‌شود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی تاکید کرد: کمینه دمای هوای این کلانشهر نیز طی همین مدت بین سه تا چهار درجه کاهش یافته و از ۲۳ به ۱۹ درجه سانتی گراد خواهد رسید.

مبشری اظهار کرد: همچنین از فردا  وزش باد به نسبت شدید تا شدید همراه با گرد و خاک، نوار شرقی و غرب خراسان رضوی را فرا می‌گیرد.

او افزود: قوچان در شمال خراسان ضوی با "کمینه" دمای ۱۶ درجه و سرخس در شمال شرقی این استان با "بیشینه" دمای ۴۳ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهر‌های خراسان رضوی ظرف ۲۴ ساعت گذشته بودند.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: بیشترین شدت وزش باد نیز ظرف همین مدت در خراسان رضوی ۵۰ کیلومتر در ساعت گزارش شد.
 
انتهای پیام//ف.س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.