مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: دهمین جشنواره جابربن حیان در بستر شبکه شاد به طور مجازی در این استان درحال برگزاری است.

جشنواره جابرین حیان در سیستان و بلوچستان مجازی برگزار می‌شودحمید رضا رخشانی مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: جشنواره جابربن حیان یکی از مهمترین دستاورد‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بوده که با هدف تقویت روحیه کنجکاوی و پرسشگری، تمرین مهارت‌های زندگی، پرورش تفکر فلسفی و تقویت حقیقت طلبی و خداجویی همه ساله برگزار می‌شود که امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی مورد توجه قرار گرفته است.

او افزود:محور‌های مشخص شده در این جشنواره برگرفته از هویت و اصالت ایرانی اسلامی مردمان این سامان بویژه فرزندان آینده ساز این نظام است که در مسیر رشد و تعالی آنان موثر و ماندگار خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان کارآفرینی و مهارت افزایی را از کارکرد‌های جشنواره جابربن حیان عنوان و خاطر نشان کرد: این جشنواره یکی از فرصت‌های شایسته برای رونق تولید در جامعه است.

او با اشاره به دستاورد‌های عملی دانش آموزان سیستان و بلوچستان گفت: دانش آموزان این استان همواره در عرصه‌های ملی و بین المللی خوش درخشیدند که کسب ۱۱ رتبه برتر جشنواره خوارزمی و یک رتبه برتر بین المللی در تایلند در سال گذشته گواه این مطلب است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار