معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: پنج طرح علمی دانش‌آموزان مدارس ابتدایی این استان به مرحله کشوری هشتمین جشنواره جابربن حیان راه یافت.

پنج اثر از دانش‌آموزان سیستان و بلوچستان به جشنواره جابربن‌حیان راه یافتبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  زهرا پورملایی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان  اظهار داشت: مرحله کشوری جشنواره جابربن‌حیان امروز در استان گیلان با حضور سرپرست وزارت آموزش و پرورش درحال برگزاری است.

او ادامه داد: چهار اثر علمی از دانش آموزان زاهدان و یک اثر از دانش آموزان بمپور به این جشنواره راه یافته است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان جهت‌دهی به استعداد‌های دانش‌آموزان و افزایش حس پژوهش در کنار درس خواندن را از اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد.

او کارآفرینی و مهارت افزایی را از کارکرد‌های جشنواره جابربن حیان عنوان و خاطر نشان کرد: این جشنواره یکی از فرصت‌های شایسته برای رونق تولید در جامعه است.

پورملایی بیان کرد: در مرحله شهرستانی جشنواره جابربن حیان ۶۸ هزار طرح علمی دانش‌آموزان مقطع ابتدایی سیستان و بلوچستان ارائه شد که در نهایت ۱۱۰ اثر به مرحله استانی راه یافت و از میان این آثار نیز پنج اثر برتر در جشنواره کشوری شرکت داده شد.

انتهای پیام/ع

جشنواره جابربن‌حیان درحال برگزاری است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.