رئیس شبکه بهداشت و درمان کازرون با اشاره به آمار مبتلایان کرونا در کازرون، گفت: ویروس کووید ۱۹ جان ۵ نفر را طی ۲۴ ساعت گذشته در شهرستان کازرون گرفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، بندر برامکی رئیس شبکه بهداشت و درمان کازرون با اشاره به جدیدترین اخبار از وضعیت بیماری کووید ۱۹ در شهرستان کازرون، اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۵ نفر از بیماران کرونایی بستری در آی سی یو بیمارستان، ولی عصر (عج) کازرون فوت کردند که جمع فوتی‌های شهرستان را به ۲۱ نفر رساند.

او ادامه داد: با شناسایی ۳۵ نفر مبتلای جدید به کرونا در ۲۴ ساعته گذشته، تعداد بیماران به هزار و ۲۸۰ نفر رسیده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان کازرون تصریح کرد: ۴۵ نفر نیز در بیمارستان بستری هستند که از این تعداد ۵ نفر به علت وضعیت وخیم بیماری در بخش مراقبت‌های ویژه آی سی یو تحت رسیدگی و درمان کادر درمانی بیمارستان هستند.

بندر برامکی بیان کرد: رعایت نکردن فاصله گذاری فیزیکی و استفاده نکردن از ماسک در مراودات فردی و اجتماعی مهم‌ترین عوامل گسترش این بیماری در چند هفته اخیر در شهرستان بوده است.

او گفت: امروز بدترین روز برای کادر بهداشت و درمان شهرستان در ۵ ماهه اخیر بوده چرا که با وجود تلاش‌های شبانه‌روزی آن‌ها شاهد فوت ۵ نفر از شهروندان کازرونی بودند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان کازرون افزود: این بیماری محدودیت سنی در مبتلا کردن افراد ندارد و هر کس در هر سنی اگر نکات بهداشتی را رعایت نکند مطمئناً گرفتار این بیماری ناشناخته خواهد شد.

بندر برامکی از مردم درخواست کرد: تا با همبستگی و رعایت اصول بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، پرهیز از حضور در اجتماعات و رعایت فاصله فیزیکی ویروس کرونا را شکست دهیم.

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تعداد مبتلایان به کروناویروس در استان فارس تا امروز یکشنبه ۵ مردادماه، ۲۹ هزار و ۹۹۵ نفر بوده اند.

شهرستان کازرون در فاصله ۱۲۰ کیلومتری شیراز قرار دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار