استاندار آذربایجان شرقی در نشست ستاد تنظیم بازار استان بر نظارت مستمر بر بازار تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی گفت: باید بازرسان اتحادیه‌ها و سازمان صمت استان نظارت دائمی بر عرضه کالا و قیمت مایحتاج عمومی داشته باشند.

او با اشاره به اینکه باید به مردم اطمینان بدهیم که بازار تحت کنترل است، گفت: شفاف سازی علت افزایش قیمت برخی از اقلام و کالا‌ها و بازگشت ثبات بازار و همچنین کنترل مداوم و تشدید نظارت‌ها مانع از  سوء استفاده محتکران و گرانفروشان خواهد شد.

استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر رعایت قیمت‌های مصوب در بازار استان و برخورد شدید با متخلفان و گران‌فروشان، گفت: کالا‌هایی که یارانه دولتی به آن‌ها تعلق می‌گیرد باید با قیمت مصوب عرضه شوند و با کسانی که بالاتر از قیمت مصوب، کالایی را عرضه کنند به شدت برخورد شود.

پورمحمدی با اشاره به وظایف متنوع ستاد تنظیم بازار، گفت: اولویت ما در شرایط فعلی، نظارت جدی بر روند تهیه و توزیع مایحتاج عمومی مردم و جلوگیری از گران‌فروشی است که لازمه این کار، اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی درخصوص تصمیمات ستاد تنظیم بازار است.

 پایدار معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هم در این جلسه گفت: در چهار ماه نخست امسال، بیش از ۸۳ هزار مورد بازرسی از اصناف و واحد‌های تولیدی استان انجام شده که از نظر تعداد، ۹۹ درصد و از نظر تشکیل پرونده بازرسی، ۵۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

 پایدار همچنین از افزایش ۶۲ درصدی گشت‌های مشترک بازرسی در استان از ابتدای امسال خبر داد و افزود: این گشت‌ها در مجموع بیش از ۸۶۰۰ مورد بازرسی انجام داده‌اند و در این مدت به ۳۸۰۰ مورد شکایت مردمی نیز رسیدگی شده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.