مدیرکل کمیته امداد استان کرمان گفت: این نهاد یک اصل کلی را دنبال می‌کند و آن تولید ثروت برای خانواده‌ها است تا خانواده‌ها بتوانند روی پای خود بایستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، یحیی صادقی، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمان در نشست مدیران کمیته امداد استان که با حضور سردار معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان برگزار شد بر عزم جدی برای حل مسائل و مشکلات استان تأکید کرد و گفت: امیدواریم با همکاری دو مجموعه کمیته امداد و سپاه در استان بتوانیم بخشی از خلأها، محدودیت‌ها و محرومیت‌هایی که طی سال‌های سال در استان وجود داشته را برطرف کنیم.

او افزود: در استان کرمان به رغم اینکه استان ثروتمندی است متأسفانه درصد خانواده‌های محرومی که در استان تحت حمایت هستند از میانگین کشوری بیشتر است.

صادقی بابیان اینکه نگاه کمیته امداد بر این است که بدون توجه به حواشی به امور محرومان رسیدگی کند افزود: این نهاد یک اصل کلی را دنبال می‌کند و آن تولید ثروت برای خانواده‌ها است تا خانواده‌ها بتوانند روی پای خود بایستند.

صادقی بابیان اینکه توفیقات خوبی در سطح استان و کشور توسط کمیته امداد استان حاصل‌شده است بیان داشت: کمیته امداد استان در برخی شاخص‌ها رتبه برتر را در کشور کسب کرده است که این توفیقات به خاطر نگاه، اهمیت و اولویت اصلی کار امدادگران که همان توجه به محرومان بوده کسب‌شده است.

صادقی به حضور کمیته امداد در مناطق محروم اشاره کرد و گفت: کمیته امداد تنها دستگاهی است که در خیلی از مناطق محروم حضور دارد و اداراتی را در دورترین مناطق محروم به‌منظور خدمات‌دهی به محرومان در خط مقدم راه‌اندازی کرده است.

او به خدمات فرهنگی ارائه‌شده به مددجویان توسط این نهاد در زمینه‌های مختلف اشاره کرد و بیان داشت: معاونت فرهنگی کمیته امداد برای خانواده‌هایی که دچار آسیب شده‌اند برنامه‌های مختلفی ازجمله برنامه‌های مذهبی به‌منظور تقویت بنیه فرهنگی این خانواده‌ها اجرا می‌کند.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان گفت: برگزاری اردو‌های درون استانی و برون‌استانی، برگزاری اردو‌های زیارتی حرم امام رضا (ع)، عتبات عالیات و پیاده‌روی اربعین از دیگر برنامه‌های فرهنگی کمیته امداد است.

صادقی گفت: کمیته امداد استان کرمان چهار خوابگاه دانش‌آموزی در مناطق مختلف استان دارد که دانش آموزان زیادی از مناطق محروم در این خوابگاه‌ها مشغول به تحصیل هستند.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان به تعامل خوب با مجموعه سپاه ثارالله استان در بحث محرومیت‌زدایی اشاره کرد و گفت: می‌توان باهم افزایی فعالیت‌های زیادی در بحث محرومیت‌زدایی به‌ویژه در مناطق محروم انجام داد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در این نشست گفت: اگر بخواهیم در خدمات‌دهی موفق شویم باید نگاهمان جهادی باشد نه جناحی، زیرا با نگاه جنایی نمی‌توان خدمت‌رسانی انجام داد.

سردار حسین معروفی خطاب به امدادگران کمیته امداد افزود: برای خدمات‌دهی خود یک مثلث تعریف کنید بر این اساس نگاهتان سیاسی، مذهبی و قومی نباشد بلکه نگاهتان اسلامی، جامع‌الاطراف و انسانیت باشد.

او تصریح کرد: کمیته امداد جزو اولین نهاد‌هایی است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی توسط امام راحل پایه‌گذاری شد، زیرا امام پابرهنگان و کوخ‌نشینان را صاحب اصلی انقلاب می‌داند.

سردار معروفی گفت: کمیته امداد بخشی از امید را به جامعه برمی‌گرداند و ناامیدی را از بین می‌برد و نقش کمیته امداد در امید دادن و در تقویت امید و بقای جامعه تعریف می‌شود.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان بابیان اینکه کمیته امداد باید خدمات‌دهی خود را اولویت‌بندی کند، تصریح کرد: مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استان کرمان آمادگی دارد با تمام توان در زمینهٔ محرومیت‌زدایی و کمک به محرومان با کمیته امداد همکاری کند.

او به راه‌اندازی قرارگاه خدمات اجتماعی جبهه انقلاب در استان که متشکل از زیرمجموعه نهاد رهبری است خبر داد و افزود: این قرارگاه به‌منظور خدمات‌رسانی بهتر به محرومان و محرومیت‌زدایی راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار