دادگاه رسیدگی به اتهامات متهمین پرونده "هلدینگ آفتاب" روز یکشنبه در مشهد برگزار شد.

دادگاه پرونده  به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات ۱۵ متهم پرونده موسوم به هلدینگ آفتاب به ریاست قاضی منصوری و در قالب شعبه ویژه رسیدگی به پرونده اخلال گران و مفسدان در نظام اقتصادی کشور مستقر در مشهد و با حضور متهمان و وکلای مدافع آنها، نمایندگان سازمان‌ها و ادارات، جمعی از شکات و وکلای آنها، نماینده دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی در حال برگزاری است.

قاضی سید هادی منصوری با اشاره به نحوه تشکیل پرونده و قرائت اسامی متهمان گفت: پرونده دارای ۱۵ متهم و بیش از ۴۰ جلد و بیش از ۶ هزار برگ و اسناد است.

پس از آن رئیس دادگاه از نماینده داستان خواست تا به قرائت کیفرخواست صادره توسط دادسرای عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی نسبت به متهمان بپردازد.

نماینده دادستان مرکز خراسان رضوی گفت: متهم ردیف اول امیررضا ثابت، باتشکیل یک شبکه بزرگ اقدام به انجام اقدامات غیرقانونی از جمله جعل مهر مراکز آموزش عالی و صدور مدارک جعلی می‌کرده است.

طبق اعلام نماینده دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی، اخلال در نظام اقتصادی کشور و تشکیل شبکه کلاهبرداری و فرارمالیاتی از جمله اتهامات متهم است؛ بنابراین گزارش، براساس کیفرخواست صادر شده از ناحیه دادسرای عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی؛ مشارکت در کلاهبرداری شبکه ای، اخلال در نظام اقتصادی از طریق فرار مالیاتی، پول شویی، مشارکت در جعل مدارک تحصیلی دانشگاه‌های خارجی و مؤسسات آموزش عالی، جعل مهر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مهر تأییده مدارک وزارت مزبور، نشر اکاذیب رایانه ای، جعل مهر و علامت شرکت شاکی خصوصی و مشارکت در جعل رایانه‌ای ۹۹ سایت؛ از اتهامات مطرح شده در این پرونده است.

 
انتهای پیام// م.ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.