مدیر خدمات پرستاری بیمارستان امیرالمومنین اراک گفت: تهمیدات لازم برای سرایت نکردن کرونا از بیماران بستری به سایرین اندیشیده شده است.

رحیمی مدیر خدمات پرستاری بیمارستان امیرالمومنین اراک در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، با اشاره به اتخاذ تهمیدات لازم برای پیشگیری از سرایت کرونا در این بیمارستان گفت: تهمیدات لازم اندیشیده شده تا بیماران کرونایی از بیماران عادی جدا شوند.

پیشگیری از سرایت کرونا در بیمارستان امیرالمومنین اراک

رحیمی با بیان اینکه برای پیشگیری از تداخل بیماران کرونایی با بیماران عادی چند کار انجام شده افزود: طبقه این بیماران از بیماران عادی جدا شده و بیماران کرونایی در طبقه خاص بستری هستند و بیماران کرونایی ملاقات ممنوع هستند و اکثر آن‌ها همراه ندارند و فقط بیماران کرونایی خاص و بدحال همراه دارند.

او اضافه کرد: همچنین اورژانس جداشده، آی سی یو و سی سی یو بیماران کرونایی جدا کانه و نزدیک بخش‌های مختص این بیماری هست ودرب‌های بخش‌های کرونایی ریموتی شده و آیفون در خارج درب نصب شده تا تردد‌ها به این بخش کاهش یابد.

مدیر خدمات پرستاری بیمارستان امیرالمومنین اراک بیان کرد: در قسمت‌های سی تی اسکن و رادیو لوژی هم که امکان تداخل با بیماران عادی وجود دارد یکی اینکه ساعت خدمات دهی به بیماران کرونایی ساعت خاصی در نظر گرفته شده و دیگر اینکه در هنگام خدمات دهی به بیمارن کرونایی از نایلون یکبار مصرف استفاده می‌شود تا وسایل این قسمت‌ها آلوده نشوند.

او ادامه داد: بیمارستان امیرالمومنین اراک زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و از ۱۲ بخش بیمارستان ۶ بخش به بیماران کرونایی اختصاص یافته که حدود ۱۳۳ مریض دراین ۶ بخش بستری هستند.

رحیمی اظهار کرد: بیمارستان امیرالمومنین در حالت عادی دارای بخش‌های آنژیو گرافی، قلب، داخلی، نورولوژی و جراحی است که با توجه به شرایط پیش آمده بخش نورولوژی به بیمارستان ولیعصر منتقل شده تا بتوان راحت‌تر به بیمارن کرونایی خدمان رسانی کرد.

او تصریح کرد: ابتلای زیاد و بستری‌های زیاد بیماران کرونایی پرستاران را خسته کرده، توان آن‌ها را کاهش داده و آن‌ها را در معرض خطر قرار داده به طوری که ۲۹ پرستار این بیمارستان به کرونا مبتلا شده اند و علاوه بر این پزشکان و کارکنان دیگر از جمله خدمات هم به کرونا مبتلا شده اند.

مدیر خدمات پرستاری بیمارستان امیرالمومنین اراک با بیان اینکه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی، حضور نیافتن در تجمعات از افزایش بیماران جلوگیری می‌کند و بستری‌های کرونایی را کاهش می‌دهد تا کادر درمان بتوانند بهتر به بیماران خدمات رسانی کنند از مردم خواست با رعایت دستور العمل‌های بهداشتی از شیوع این بیماری مهلک جلوگیری کنند.

در حال حاضر در شهر اراک ۳ بیمارستان آیت الله خوانساری، بیمارستان امام خمینی تامین اجتماعی و بیمارستان امیرالمومنین به بیماران بستری کرونایی خدمات دهی می‌کنند و اگر تعداد مبتلایان همچنان ادامه یابد نیرو‌های درمانی فرسوده می‌شوند.

کرونا ویروس اواخر بهمن سال گذشته وارد کشور و ۳۱ بهمن ۹۸ بود که اولین مورد در استان قم مشاهده شد و پس از آن استان مرکزی بعد از استان قم، دومین استانی بود که ابتلا به کوید ۱۹ را در روز اول اسفند پارسال اعلام کرد.

با وجود اینکه استان مرکزی جزء اولین استان‌هایی است که ابتلا به کرونا ویروس داشت، اما خوشبختانه با همدلی مردم و مسئولان این ویروس مدیریت شد، اما پس از مدت کوتاهی با کاهش حساسیت مردم دوباره ابتلا به کرونا در این استان اوج گرفت و وضعیت اراک قرمز و چند شهردیگر به زرد تبدیل و دوباره بیمارستان‌ها مملو از بیماران کرونایی شد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.