رئیس پلیس فتا استان کرمان گفت: والدین در برقراری امنیت حریم خصوصی کودکان در فضای مجازی به خصوص در شبکه‌های اجتماعی نقش بسزایی دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، سرهنگ امین یادگار نژاد، رییس پلیس فتا استان کرمان گفت: دسترسی افراد به خدمات مختلف ارائه شده در فضای مجازی به واسطه گسترش نفوذ اینترنت افزایش یافته و این در حالی است که دسترسی کودکان و نوجوانان به فضای مجازی بدون نظارت آسیب‌زا است.

او با اشاره به فرصت‌ها و تهدیدات فضای مجازی بیان کرد: در کنار این پیشرفت‌ها، تهدید‌های مختلف و متنوع موجود در فضا‌های مجازی به خصوص در شبکه‌های اجتماعی که مشخصه اصلی آن‌ها تعامل و ارتباط راحت و آسان با سایر کاربران است، نگرانی‌ها در مورد امنیت کودکان و نوجوانان را بسیار افزایش داده است.

این مسئول انتظامی استان کرمان به حفظ حریم خصوصی کودکان در فضای مجازی توسط والدین تاکید کرد و گفت: فرزندان خود را از وجود افراد کلاهبردار و سودجو که در اینترنت فعالیت می‌کنند آگاه کرده و نحوه برخورد با آن‌ها را به فرزندان خود بیاموزید.

سرهنگ یادگارنژاد به محرمانگی اطلاعات شخصی اشاره کرد و گفت: از فرزندانتان بخواهید هیچ اطلاعات شخصی مانند نام، سن، تولد، شماره تلفن، آدرس ایمیل، محل زندگی و ... را برای کسانی که نمی‌شناسند ارسال نکنند.

رئیس پلیس فتا استان کرمان در ادامه توصیه‌های خود به خانواده‌ها بیان داشت: با توجه به آلوده بودن برخی از برنامه‌ها به انواع ویروس و بدافزار به فرزندانتان آموزش دهید هر فایل یا برنامه‌ای را از هر منبعی دانلود نکنند و فقط به منابع معتبر اعتماد کنند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.