شهیدی گفت:هفته گذشته ۶ هزار و ۹۲۳ تماس با مرکز اورژانس ۱۱۵ قم برقرار و منجر به انجام یک هزار و ۵۹۵ ماموریت توسط کارشناسان در این استان شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، محمد شهیدی رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم گفت: هفته گذشته ۶ هزار و ۹۲۳ تماس با مرکز اورژانس ۱۱۵ قم برقرار و منجر به انجام یک هزار و ۵۹۵ ماموریت توسط کارشناسان در این استان شد،در این ماموریت‌ها، یک هزار و ۶۸۴ بیمار و مصدوم به مراکز درمانی قم منتقل شدند.

شهیدی عنوان کرد: هفته گذشته ۵۱۶ حادثه ترافیکی در استان قم رخ داد که ۲۳۱ مورد مربوط به موتورسیکلت‌سواران بوده است.

او ادامه داد: ۴۱۹ حادثه ترافیکی در داخل شهر و ۹۷ حادثه ترافیکی در محور‌های مواصلاتی رخ داد که به دلیل مصدومیت سرنشینان وسایل نقلیه منجر به اعزام آمبولانس به محل حادثه شد.

به گفته شهیدی، در این حوادث ترافیکی، ۵۱۶ نفر مصدوم شدند که ۳۸۴ نفر به دلیل شدت آسیب‌های وارده به بیمارستان منتقل و ۱۳۲ نفر در محل حادثه درمان شدند.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم با بیان این‌که هفته گذشته فوتی در محل حادثه ترافیکی نبود، یادآورشد: در این هفته اورژانس هوایی ۲ ماموریت انجام داد و ۲ مصدوم حادثه ترافیکی را به بیمارستان منتقل کرد.

در حال حاضر ۲۳ پایگاه شهری، ۱۸ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه اورژانس هوایی در قم فعال است و ۴۶ دستگاه آمبولانس و یک فروند بالگرد در این پایگاه‌ها خدمات‌رسانی می‌کنند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.