شهیدی گفت: حوادث چهارشنبه‌سوری دراین استان باعث مصدوم شدن ۲۴ نفر از همشهریان شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،محمد شهیدی رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم گفت:همه مصدومان بدون تماس با مرکز اورژانس ۱۱۵ و با پای خود به بیمارستان و مراکز درمانی مراجعه کردند.

شهیدی اضافه کرد:مصدومیت ۲۳ نفر جدی نبود و آسیب‌هایی از جمله سوختگی‌های سطحی داشتند که پس از درمان ابتدایی ترخیص شدند.

به گفته او، یک پسربچه ۱۲ ساله دچار آسیب جدی چشمی شده و در بیمارستان بستری است.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم با بیان این‌که آمار امسال مصدومان حوادث چهارشنبه آخر سال نسبت به پارسال کاهش چشمگیر داشت، ادامه داد: آمبولانس‌های مرکز اورژانس ۱۱۵ قم در محل‌هایی که احتمال حادثه وجود داشت، مستقر بودند.

شهیدی افزود: در موارد غیراورژانسی، ممکن است فرد به دلیل انتقال به بیمارستان در معرض آسیب جدی ناشی از ویروس کرونا قرار گیرد، به همین دلیل توصیه می‌کنیم همشهریان فقط در موارد اورژانسی با این مرکز تماس بگیرند.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم با اشاره به این‌که در یک ماه گذشته حداکثر توان مرکز اورژانس ۱۱۵ در اختیار قرارگرفته است، از همشهریان درخواست کرد: درصورتی‌که به فوریت‌های پزشکی نیاز داشته باشند، با اورژانس تماس بگیرند و اطلاعات مناسب به کارشناس ارائه دهند.

رییس مرکز اورژانس ۱۱۵ قم یادآورشد: مردم برای سئوالات پزشکی از جمله علایم کرونا می‌توانند با شماره‌های ۱۹۰ و ۴۰۳۰ تماس حاصل کنند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار