به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ، موتور سیکلت یکی از وسایل نقلیه مورد توجه جوانان است و در شرایطی که خیابان ها از ترافیک مملو شده اند خیلی از افراد تمایل به خرید موتور سیکلت دارند. در این گزارش قیمت برخی از مدل های پر فروش موتور سیکلت صفر کیلومتر را جمع آوری کرده ایم.
قیمت انواع موتور سیکلت به شرح زیر است:
مدل موتور سیکلت
قیمت (تومان)
آپاچی 200 (1398)
52.700.000
آپاچی 180
30.000.000
باجاج پالس NS200
60.600.000
باجاج اونجر 220
40.000.000
بنلی TNT 250
69.700.000
بنلی Leoncino 250
64.000.000
تی وی اس ویگو
35.600.000
رگال رپتور اسپایدر 250
108.000.000
کاوازاکی نینجا Z250
188.500.000
کاوازاکی نینجا 250
220.200.000
کویر موتور CDI 200
20.100.000
کویر موتور CDI 125
16.500.000
کویر موتور رادیسون 125
23.400.000
کویر موتور S4-150
17.500.000
کویر موتور رادیسون 250
27.000.000
کویر موتور اس تی آر 200
21.000.000
کی تی ام RC 200
72.500.000
کی تی ام RC 250
121.000.000
کی تی ام SX-F 250
108.800.000
کی تی ام 250
94.000.000
هوندا موتور CRF 250L
124.000.000
وسپا اسپرینت 150
125.000.000
وسپا پریماورا 150
130.000.000
معرفی و بررسی لازارت LM ۴۱۰
لازارت (Lazareth) یک شرکت کوچک فرانسوی است که به ساخت موتورسیکلتهای عجیب میپردازد. این شرکت چند سال پیش با معرفی موتورسیکلت چهارچرخی بنام LM ۸۴۷ که به پیشرانهٔ V۸ مازراتی با ۴۷۰ اسب بخار قدرت مجهز شده بود، نام خود را سر زبانها انداخت. حال لازارت با جدیدترین ساختهٔ خود که LM ۴۱۰ نام دارد بازگشته است. هرچند شاید این موتورسیکلت بهاندازهٔ LM ۸۴۷ عجیب نباشد، اما هنوز هم چیز بسیار خاصی است.
LM ۴۱۰ هم مثل LM ۸۴۷ چهارچرخ دارد که دوتا در جلو و دوتای دیگر در عقب قرار گرفتهاند. چنین ترکیبی برای یک موتورسیکلت بسیار عجیب به نظر میرسد، اما به لطف داشتن چهارچرخ میتواند در هنگام سکون روی چرخهای خود بایستد. در هنگام پیچیدن نیز محورهای لولایی اجازه میدهند موتورسیکلت به سمت چپ یا راست خم شود و بهراحتی پیچها را طی کند.
بزرگترین تفاوت LM ۴۱۰ با LM ۸۴۷، اما در پیشرانهٔ آن است، زیرا در این موتورسیکلت جدید بجای پیشرانهٔ V۸ از یک پیشرانهٔ ۱ لیتری چهار سیلندر دور بالا متعلق به سوپربایک یاماها R۱ استفاده شده است. در R۱، این پیشرانه ۲۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۵ نیوتن متر گشتاور تولید میکند، اما لازارت هنوز نگفته است که آیا در LM ۴۱۰ این اعداد تغییر داشتهاند یا نه.
غیر از چرخها، طراحی دیگر قسمتهای LM ۴۱۰ نیز غیرمتعارف است. بهعنوانمثال، زین موتورسیکلت در قسمت انتهایی آن نصب شده است یعنی جایی که در موتورسیکلتهای سنتی محل نصب تَرک است. به همین دلیل به نظر میرسد در LM ۴۱۰ راکب چندان راحت نباشد. درهرحال لازارت تنها ۱۰ دستگاه از این موتورسیکلت را خواهد ساخت که هرکدام ۱۰۰ هزار یورو قیمت دارند.
انتهای پیام/