رئیس شبکه دامپزشکی خوشاب گفت: از ابتدای امسال بالغ بر ۹۳ هزار و ۳۸۰ راس دام سبک و سنگین رایگان واکسینه شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمود ترخاصی رئیس شبکه دامپزشکی خوشاب گفت: در حال حاضر جمعیت دام سبک «گوسفند و بز» شهرستان افزایش ۳۰ درصدی نسبت به پارسال داشته و به تعداد تقریبی ۱۲۵ هزار راس دام سبک رسیده است.

او افزود: در چهار ماهه نخست امسال بالغ بر ۹۳ هزار و ۳۸۰ راس دام سبک «گوسفند و بز» و سنگین «گاو گوساله» برعلیه بیماری‌های، تب برفکی، آبله، شاربن، بروسلوز و ppr بصورت کاملا رایگان واکسینه شده اند.

رئیس شبکه دامپزشکی خوشاب ادامه داد: با وجود کمبود اعتبارات این میزان نسبت به مدت زمان مشابه سال ۹۸ افزایش ۸ درصدی در عملیات مایه کوبی اتفاق افتاده است.

ترخاصی بیان کرد: بیماری تب کریمه کنگو جز بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است و در جهت پیشگیری از بروز این بیماری مهلک در انسان لازم است کلیه مردم گوشت قرمز مورد نیاز خود را از مراکز تحت نظر دامپزشکی که ممهور به مهر دامپزشکی می‌باشد تهیه نمایند.

او تصریح کرد: گوشت قرمز تازه بعداز گذشت ۲۴ ساعت نگهداری در دمای معمولی یخچال یعنی ۴-۰ درجه قابلیت مصرف دارد و تاکید می‌گردد عموم مردم از مصرف گوشت قرمز تازه که پروسه پیش سرد را سپری نکرده است جداً خود داری نمایند.

رئیس شبکه دامپزشکی خوشاب تاکید کرد: صنعت دام و طیور کشور بعد از نفت بزرگترین سرمایه کشور به شمار می‌آید و حفظ و حراست از این سرمایه‌ها از وظایف سازمان دامپزشکی کشور است.

ترخاصی اظهار کرد: واکسیناسیون دام‌ها کار سخت فنی و صحرایی است و افراد شاغل در اکیپ‌های واکسیناسیون در معرض بیماری‌های ستون فقرات و بیماری‌های مشترکی، چون تب مالت و... قرار دارند.

او افزود: واکسیناسیون دام‌ها در طی سال طبق پروتکل مدیریت بیماری‌ها اجراء می‌شود.

انتهای پیام//ع. ظ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.