کارشناس نظارت بر موادغذایی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اعلام اینکه عملکرد سیستم ایمنی بدن نقش مهمی در پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا دارد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ سمیه سلیمانی‌مهر کارشناس نظارت بر موادغذایی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اعلام اینکه عملکرد سیستم ایمنی بدن نقش مهمی در پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا دارد، گفت : می‌توان با رعایت نکاتی از قبیل رژیم غذایی متوازن و تنظیم سطح ویتامین‌های بدن، کاهش استرس، تحرک کافی، خواب کافی، پرهیز از مصرف الکل و دخانیات به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کرد.

او گفت : برخی مواد مغذی که منجر به افزایش عملکرد سیستم ایمنی، کاهش ترشح سایتوکاین‌های التهابی، کاهش استرس اکسیداتیو و افزایش قدرت آنتی اکسیدانی بدن، پیشگیری از پراکسیداسیون لیپیدها، حفظ یکپارچگی غشاء Tcell ها، حفظ اتصالات محکم بین سلول‌ها، پیشگیری از تغییر در ژنوم ویروس، بهبود وضعیت کموتاکسی و فاگوسیتوز می‌شود، در درمان عفونت‌های ویروسی موثر است.

او افزود: بنابراین تامین مقادیر کافی از ویتامین‌های محلول در چربی A، D، E و محلول در آب B و C و مقادیر کافی مواد معدنی (سلنیم، روی و آهن) و اسید‌های چرب بلند زنجیر امگا ۳ و ۹ از طریق یک رژیم غذایی مناسب یا از طریق مکمل‌های رژیمی ممکن است به عنوان یک مداخله مناسب در پیشگیری و یا درمان کووید-۱۹ تاثیر داشته باشند.

کارشناس نظارت بر مواد غذایی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا تاکید کرد و گفت: مهمترین راهکار برای پیشگیری از ابتلا به این ویروس استفاده از ماسک در بیرون از منزل، رعایت فاضله حدود ۲ متری و شست و شوی مرتب دست‌ها است.

سلیمانی‌مهر افزود: در کنار تقویت سیستم ایمنی بدن باید ابتدا مراقب باشیم به ویروس کرونا مبتلا نشویم و تنها راهکار ساده برای جلوگیری از ابتلا نیز رعایت توصیه‌های بهداشتی است.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.