مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: امسال بیش از ۲۰ برنامه در حوزه محیط زیست طبیعی استان در دست اقدام است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سعید شهند، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: این برنامه‌ها در قالب ۴ شاخص تدوین و اجرای طرح‌های مدیریت مناطق، ارتقا سطح مناطق تحت مدیریت، طرح حفاظت و احیای تالاب‌ها و جمع آوری و ارسال نمونه‌های تنوع زیستی تدوین شده است.

او تهیه و تدوین طرح مدیریت زیست بومی تالاب نئور، احداث مرکز بازدید کنندگان تالاب تپراقکندی، تامین حق آبه تالاب‌ها و رودخانه‌های استان، برگزاری کارگاه ظرفیت سازی مشارکت مسئولین و جوامع محلی منطقه حفاظت شده آق داغ و پیشنهاد منطقه شکار ممنوع جدید سبلان را از مهم‌ترین برنامه‌های امسال اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل در حوزه محیط زیست ظبیعی عنوان کرد.

شهند با اشاره به فعالیت ۵۹ محیط بان در ۱۲ پاسگاه محیط بانی استان افزود: تعمیر و تجهیز پاسگاه‌های محیط بانی به ویژه در منطقه حفاظت شده آق داغ خلخال از جمله برنامه‌هایی است که در راستای حفاظت هر چه بیشتر از مناطق در حال اجراست.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل با اشاره به امضای تفاهم نامه همکاری مشترک بین دستگاه‌های اجرایی جهت اجرای برنامه مدیریت جامع تالاب نئور گفت: در این طرح تمام ذینفعان مدنظر قرار گرفته اند و ضمن بهره برداری پایدار از تالاب نئور، در امر حفاظت آن نیز مشارکت می‌کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.