مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اردبیل گفت: طرح کاداستر در تمامی شهر‌ها و روستا‌های بالای ۲۰ خانوار این استان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،  رحیم محمدی، مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اردبیل با بیان اینکه کل محدوه شهرها و روستاهای بالای ۲۰ خانوار در استان اردبیل در طرح کاداستر جانمایی شده است، گفت: بیش از ۸۰ درصد آنها ثبیت شده و سند تک برگی برای آنها صادر شده است.

او با بیان اینکه طبق قانون کاداستر، همه دستگاه‌ها مکلف به همکاری در اجرای آن شده‌اند، افزود: به موجب این قانون متولیان زمین و دارندگان املاک دولتی و خصوصی مکلف هستند همه نقشه‌های املاک و اسناد قدیمی را تهیه و به ثبت تحویل دهند تا با اجرای طرح کاداستر برای آنها سند تک برگی صادر شود.

محمدی با اشاره به اینکه ایران تنها کشوری در دنیا است که هنوز این قانون به طور کامل در آن اجرا نشده است، بیان کرد: در استان اردبیل از زمان شروع این طرح از سال ۹۳ تاکنون به حدود ۳۵ درصد دستگاه‌های اجرایی دولتی و ۵۰ درصد افراد و بخش خصوصی سند تک برگی صادر شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اردبیل با بیان اینکه کل مساحت استان اردبیل حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار است، اضافه کرد: از این مقدار یک میلیون و ۲۲ هزار هکتار آن اراضی ملی بوده و ۹۰۰ هزار و ۲۶ هکتار آن در طرح کاداستر جانمایی شده و  ۲۸۷ هزار و ۲۷۹ هکتار آن با صدور سند تک برگی تثبیت شده است.

او با اشاره به اینکه در تمامی ۱۴۰ هزار هکتار اراضی تحت پوشش محیط زیست استان طرح کاداستر اجرا شده است، ادامه داد: همچنین از ۶۳ هزار هکتار جنگل استان ۲۵ هزار و ۱۹۲ هکتار، از ۷۸۰ هزار هکتار اراضی زارعی استان حدود ۴۲ هزار هکتار و از سه هزار و ۴۰۰ کیلو متر بستر و حریم رودخانه حدود ۲ هزار کیلومتر با مساحت ۲۲ هزار و ۱۱۸ هکتار در طرح کاداستر جانمایی شده است.

محمدی خواستار مشارکت بیش از پیش کشاورزان و زارعان در اجرای طرح کاداستر شد و گفت: اداره کل ثبت اسناد و املاک استان طبق قانون به املاک زراعی که از سال ۷۴ تاکنون هیچگونه تغییری در اندازه آنها ایجاد نشده است، سند تک برگی صادر می‌کند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اردبیل اجرای طرح کاداستر را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: تاکنون زمین‌ها و مکان‌هایی که در استان طرح کاداستر در آنها اجرا و سند تک برگی برای آنها صادر شده یک مورد هم اختلاف و پرونده قضایی برای آنها تشکیل نشده است.

او گفت: با توجه به اهداف توسعه پایدار و لزوم تامین امنیت اجتماعی در راستای تحقق این توسعه، صدور سندتک برگی اقدامی مهم و موثر در تامین امنیت فردی و اجتماعی جامعه است و از این پس سند مالکیت کاداستری به جای سند منگوله دار و دفترچه ای قدیمی صادر می شود.

انتهای پیام/ع

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.