رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسلام آبادغرب از برنامه ریزی برای ساخت پردیس سینمایی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ خسرو تمری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسلام آبادغرب گفت : بر اساس طرح وزارت ارشاد قرار است در بزرگترین شهرستان هر استان، بجز مرکز آن استان، یک پردیس سینمایی با مشارکت سازمان همیاری شهرداری‌ها ساخته شود.

او گفت : در همین راستا اسلام آبادغرب برای ساخت این پردیس سینمایی در نظر گرفته شده و طی جلسه‌ای با حضور معاون اداری مالی سازمان سینمایی وزارت ارشاد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، فرماندار و شهردار اسلام آبادغرب مقرر شد، شهرداری اسلام آبادغرب متولی ساخت این پروژه شود.

تمری اعتبار ساخت این پردیس سینمایی را حدود چهار میلیارد تومان اعلام و افزود: بر اساس توافق به عمل آمده در این جلسه، وزرات ارشاد ۸۰۰ میلیون تومان و سازمان همیاری شهرداری‌ها ۵۰۰ میلیون تومان برای ساخت این پردیس هزینه کرده و مابقی اعتبار از محل درآمد‌های شهرداری تامین می‌شود.

تمری از تامین زمین این پروژه خبر داد و افزود: بر اساس طرح وزارت ارشاد، این پردیس‌های سینمایی باید در محل پارک‌های مهم شهر ساخته شود و برای همین هزار متر مربع زمین در محدوده پارک ولایت اسلام آبادغرب برای این کار اختصاص داده شده است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه مسئول ادامه داد: در حال پیگیری اخذ مجوز‌های لازم برای تغییر کاربری این زمین هستیم.

تمری از ساخت سه سالن در این پردیس سینمایی خبر داد و افزود: قرار است سه سالن با ظرفیت ۹۰، ۸۰ و ۱۳۰ نفر در این پردیس ساخته شود که این امر امکان همزمان ۹ فیلم را در این پردیس سینمایی فراهم می‌کند.

او افزود: ساخت این پردیس سینمایی بصورت سبک سازه خواهد بود و طبق برنامه ریزی صورت گرفته در صورت اخذ مجوز‌های تغییر کاربری زمین و تامین اعتبار لازم، ظرف شش ماه این پردیس ساخته و به بهره برداری می‌رسد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.