مدیرکل اداره اتباع و مهاجرین خارجی استانداری سمنان گفت: در شاخص اتباع خارجی نسبت به جمعیت در کشور پس از استان قم رتبه دوم را دارد.

 

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علی سماکوش مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی استان سمنان در نشست با اصحاب رسانه در سالن اجتماعات اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان سمنان گفت: براساس این سرشماری، ۳۵ هزار و ۵۴۴ تبعه خارجی در استان سمنان شناسایی شدند که این میزان، ۵.۶ درصد جمعیت استان را شامل می‌شود.

او با بیان اینکه استان سمنان به لحاظ تعداد اتباع خارجی در کشور در جایگاه نهم قرار دارد، تصریح کرد: برخی از این اتباع دارای کارت آمایش، برخی دارای گذرنامه، گذرنامه خارجی و برخی نیز غیرمجازند.

مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی استان سمنان ادامه داد: سال گذشته برای ۱۶ هزار و ۵۰۰ نفر از اتباع خارجی در این استان کارت آمایش صادر شد.

نورعلی غلامحسین نیا سماکوش اتباع دارای این کارت می‌توانند با وزارت کار و دفاتر اشتغال یابی هماهنگ شوند و بر اساس توانایی و نیاز کشور در شغل مربوط کار کنند.

مدیرکل اداره اتباع و مهاجرین خارجی استانداری سمنان با اشاره به اصلاح تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی در مجلس شورای اسلامی گفت: دو اصلاح بر روی این قانون انجام و توسط وزارت کشور به همه کشور ابلاغ شده است.

او با بیان اینکه در گذشته فرزندان حاصل از این ازدواج پس از ۱۸ سالگی حق گرفتن تابعیت را داشته اند ابراز داشت: اصلاح این قانون سبب شده که خانواده‌های دارای فرزندان حاصل از این ازدواج‌ها در بدو تولد می‌توانند از طریق مراجع قانونی تابعیت ایرانی برای فرزند خود دریافت کنند.

سماکوش با بیان اینکه در گذشته کار استعلامات تابعیت‌ها برای این فرزندان را تنها اداره اطلاعات انجام می‌داد گفت: با اصلاح این قانون از این پس سپاه پاسداران و اداره کل اطلاعات کار استعالامات را انجام خواهند داد.

مدیرکل اداره اتباع و مهاجرین خارجی استانداری سمنان بیان کرد: بر اساس سرشماری سال ۹۵ استان سمنان در جایگاه نهم تعداد اتباع در کشور و از لحاظ جمعیت استانی نسب به تعداد اتباع در جایگاه دوم کشور قرار دارد.

او با بیان اینکه ۳۵ هزار نفر از جمعیت استان را اتباع و مهاجرین تشکل می‌دهند که ۱۰ هزار نفر دانش آموز هستند اظهار داشت: این تعداد ۶/۵ درصد از جمعیت استان را شامل می‌شود.

مدیرکل اداره اتباع و مهاجرین خارجی استانداری سمنان در پایان افزود: برخی سایت‌ها با تبلیغ سعی در دریافت مبالغی از اتباع و اخذ شناسانامه انجام می‌دهند که این اسیت‌ها غیر قانونی بوده و با آن‌ها برخورد خواهد شد.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.