مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان گفت: یک‌هزار و ۸۸۰ نفر از اتباع خارجی تحت پوشش بیمه سلامت در این استان هستند و از خدمات درمانی استفاده می‌کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، رضا ممتحن مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان گفت: هشت میلیارد و ۴۴۹ میلیون ریال هزینه درمانی اتباع خارجی تحت پوشش بیمه سلامت در استان سمنان در سال گذشته برآورد شده است.

او افزود: از مجموع یک هزار و ۸۸۰ نفر از اتباع خارجی تحت پوشش بیمه سلامت استان سمنان یک‌هزار و ۸۲۰ نفر در گروه آسیب پذیر و بقیه غیر آسیب پذیر هستند.

مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان بیان کرد: اتباع خارجی آسیب پذیر به صورت رایگان بیمه می‌شوند و فقط ۳۰ هزار ریال بابت چاپ دفترچه پرداخت می‌کنند، اما اتباع خارجی غیر آسیب پذیر باید هزینه‌ای را هر سال پرداخت کنند.

رضا ممتحن  ابراز داشت: حدود یک درصد جمعیت استان سمنان را اتباع خارجی تشکیل می‌دهند که این جمعیت در سال گذشته بطور متوسط یکبار به مراکز درمانی مراجعه کردند.

او تصریح کرد: از مجموع یک هزار و ۸۵۱ دفعه مراجعه اتباع خارجی به مراکز درمانی، ۲۹۱ مورد مربوط به بخش بستری، ۴۵۴ مورد مربوط به بخش بستری موقت و یک هزار و ۱۰۶ مورد مربوط به درمان سرپایی بیمارستانی بود.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۸ ۰۴ تير ۱۳۹۹
به نظرتون این کار درسته من از در دست پا بنالم اتباع خارجی درمان شن
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۴۵ ۰۲ تير ۱۳۹۹
من که کارگر ایرانیم بیمه ندارم