کشاورزان باید مراقب سارقان محصولات کشاورزی خود باشند و به توصیه‌ها و هشدار‌های پلیس توجه کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، سرهنگ مجید رسول‌زاده فرساد ،  معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گیلان گفت: با توجه به آغاز برداشت برنج، کشاورزان باید مراقب سارقان محصولات کشاورزی خود باشند و به توصیه‌ها و هشدار‌های پلیس توجه کنند.

او با اشاره به اینکه  آموزش و پیشگیری از سرقت محصولات کشاورزی در دستور کار پلیس قرار دارد، افزود: یکی از موارد بسیار مهمی که در راستای جلوگیری از سرقت باید مورد توجه کشاورزان قرار بگیرد خودداری کردن از نگهداری ساقه‌های برنج در شالیزار‌ها است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گیلان با اشاره به اینکه کشاورزان پس از درو برنج خود باید هر چه سریع‌تر محصول خود را به انبار‌های امن انتقال داده و با این اقدام پیشگیرانه زمینه بروز سرقت را کاهش دهند ، گفت: تیم‌های گشت محسوس و نامحسوس پلیس با همکاری بسیج اقدامات لازم برای پوشش مناطق روستایی را به انجام می‌رسانند.

سرهنگ رسول‌زاده فرساد ، نقش همکاری‌های اجتماعی مردم در راستای جلوگیری از سرقت را بسیار تعیین کننده دانست و با بیان اینکه استفاده از افراد معتمد و واجد شرایط در کارخانجات و محل دپوی برنج امری ضروری است ، افزود: در این راه استفاده از سامانه‌های الکترونیکی برای پیشگیری از سرقت هم بسیار مثمر ثمر واست.

او با  درخواست از مردم مبنی بر اینکه در صورت مشاهده موارد مشکوک و تردد افراد ناشناس در محل‌های نگهداری محصولات کشاورزی مراتب را از طریق مرکز فوریت‌های ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند،تصریح کرد: با توجه به افزایش دمای هوا در فصل برداشت برنج از کشاورزان می‌خواهیم از برپایی آتش در شالیزار‌ها خودداری کنند.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.