معاون مطبوعاتی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: چهار روستای این استان مجری طرح ملی تشکیل "خانه فرهنگ روستایی" شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، افشین تحفه‌گر معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی  این روستا‌ها را "حصار زبرخان" در شهرستان نیشابور، "سیدآباد" در شهرستان خوشاب، "ابوی سان" در جغتای و روستای "فدافن" در شهرستان کاشمر برشمرد.

او افزود: در این طرح خانه‌های کار و فرهنگ روستایی از طریق توانمندسازی، برنامه‌ریزی مشارکتی و اقدامات حمایتی با محوریت فرهنگ به صورت مجموعه‌ای از کسب و کار‌های روستایی به صورت متمرکز یا غیرمتمرکز ایجاد می‌شوند.

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: از اهداف این طرح،  توسعه روستا و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید برای روستاییان، احیای دانش‌ها، آیین‌ها و مشاغل بومی و بکارگیری آن‌ها در توسعه کارآفرینی، افزایش مشارکت روستاییان در برنامه ریزی توسعه محلی، افزایش مهارت‌های کاری و دانش کارآفرینی روستاییان و کمک به زیست پایدار روستایی است.

تحفه گر بیان کرد: این طرح در مرحله نخست در ۵۰ روستای کشور به صورت آزمایشی اجرا می‌شود و در صورت موفقیت پس از اصلاح و بهبود در روستا‌های متقاضی اجرا خواهد شد.

او تصریح کرد: این طرح چهار جانبه با موافقت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت کشور، معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری و صندوق کارآفرینی امید برنامه‌ریزی شده است.

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه گسترش کارآفرینی در روستا‌ها یکی از ساده‌ترین راه‌های نیل به توسعه روستایی است تاکید کرد: توسعه روستایی باید برپایه فرهنگ باشد، زیرا زمینه‌های فرهنگی روستا در توسعه آن حایز اهمیت است.

بیشتر بخوانید:

تحفه گر مشارکت در این طرح را داوطلبانه دانست و اظهار کرد: موافقت و همکاری شورای اسلامی و دهیاری، موافقت نهاد‌های فرهنگی، آمادگی سرمایه‌گذار یا سرمایه‌گذاران و آمادگی مردم از شرایط دیگر مشارکت در این طرح است.
 
انتهای پیام// ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.