مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: تاکنون بیش از ۸۵۰ هزارتن گندم مازاد بر نیاز ۴۲ هزار نفر بهره بردار فارس خریداری شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۴۸ درصد رشد داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، صمد رنجبری مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: تا کنون بیش از ۸۵۰ هزارتن گندم مازاد بر نیاز ۴۲ هزار نفر بهره بردار خریداری شده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۴۸ درصد رشد داشته است.

او با بیان اینکه خرید توسط ۱۱۷ مرکز خرید واقع در ۳۶ شهرستان استان فارس انجام شده، ابراز کرد: از مجموع خرید صورت گرفته ۸۱۵ هزار تن آن در قالب خرید تضمینی و ۳۵ هزار تن به صورت خرید توافقی بوده است.

رنجبری با اشاره به اینکه تاکنون ۹۳ درصد از کل مبلغ گندم خریداری شده به حساب کشاورزان واریز شده است، افزود: امیدواریم تا پایان زمان برداشت و خرید این محصول مطالبات گندمکاران به موقع پرداخت شود.

به گفته او، استان فارس به عنوان قطب تولید گندم کشور تاکنون علاوه بر تأمین نیاز خود و ذخیره محصول خریداری شده در سیلو‌های استان، بالغ بر ۶۲ هزارتن گندم مورد نیاز استان‌های دیگر را تأمین کرده است. 

رنجبری تصریح کرد: بر اساس پیش بینی‌ها امسال یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن گندم در استان فارس تولید و احتمالا نزدیک به یک میلیون تن آن به عنوان مازاد بر مصرف تحویل به مراکز خرید بخش دولتی و خصوصی می‌شود.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس بیان کرد: قیمت هر کیلوگرم گندم در سال جاری به طور متوسط ۲۵۰۰۰ ریال توسط شورای اقتصاد تعیین و ابلاغ شد که نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار