قائم مقام شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: در حال حاضر ۷۰ درصد ذخایر سد‌های این استان آب دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علیرضا طاهری قائم مقام شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: بیش از هزار و ۱۰۱ میلیون متر مکعب آب در مخازن سد‌های این استان جمع شده است که بیش از ۷۱۷ میلیون متر مکعب آن از ابتدای امسال، به سد‌های استان وارد شده است.

او از رشد ۱۲ درصدی ذخیره آب در سد‌های خراسان رضوی نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: در مدت مشابه پارسال به طور میانگین ۵۸ درصد سد‌های این استان پرآب بود.

قائم مقام شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی ظرفیت ذخیره آب سد‌های بزرگ و در حال بهره برداری خراسان رضوی را یک میلیارد و ۵۱۲ میلیون متر مکعب اعلام کرد و ادامه داد: یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون متر مکعب از این حجم مربوط به سد دوستی مشترک بین ایران و جمهوری ترکمنستان است.
 

بیشتر بخوانید:
طاهری بیان کرد: هم‌اکنون ۷۲ درصد از ظرفیت سد دوستی آب دارد که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۶۱ درصد بود.

او تصریح کرد: در فصل بهار امسال ۱۱ سد در استان خراسان رضوی از جمله سد‌های ارداک و طرق در مشهد، درونگر در درگز، چهچهه، قره تیکان و زاوین در کلات، کمایستان و یام در جغتای و جوین، دولت آباد در چناران، سده در خواف و سد فریمان سرریز شد.

قائم مقام شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی تاکید کرد: هم‌اکنون ذخیره آب ۱۵ سد در این استان بیش از ۷۰ درصد گزارش شده که بیشترین ذخیره آب در سد‌های کمایستان جغتای و دولت آباد چناران است.
 
انتهای پیام//ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.