استاندار آذربایجان شرقی بر افزایش مراودات اقتصادی کشورمان با جمهوری آذربایجان تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی در دیدار سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در آذربایجان با اشاره به روابط حسنه ایران با کشور‌های همسایه، گفت: پیوند‌های تاریخی، فرهنگی و دینی ایران و آذربایجان اقتضا می‌کند که سطح روابط روز به روز بیشتر شود که خوشبختانه در این زمینه ریل‌گذاری خوبی صورت گرفته است.

او با اشاره به نقش محوری تبریز و آذربایجان شرقی در روابط میان ایران و آذربایجان، گفت: آماده‌ایم هم بر اساس ماموریت‌های ملی که از سوی رئیس جمهور به استان‌های مرزی واگذار شده و هم بر اساس رسالت منطقه‌ای، در توسعه روابط دو کشور نقش فعال داشته باشیم.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه روند مناسبات ایران و آذربایجان رو به گسترش است، افزود: در حال حاضر سهم ایران از واردات جمهوری آذربایجان کمتر از دو درصد است؛ در حالی که کشور ما قابلیت‌های زیادی دارد و باید برای افزایش سطح مبادلات تلاش کنیم.

پورمحمدی با اشاره به زمینه‌های مناسب همکاری بین آذربایجان شرقی و جمهوری آذربایجان، گفت: همکاری در زمینه مبادلات بانکی، پروژه‌های زیرساختی نظیر جاده و راه‌آهن و روابط علمی و دانشگاهی می‌تواند موجب توسعه ارتباطات و افزایش سطح مبادلات شود.

او گفت: استان آذربایجان شرقی در راستای ماموریت ملی و رسالت منطقه‌ای، آماده نقش‌آفرینی در روند توسعه همکاری با کشور‌های همسایه است.

 موسوی سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در آذربایجان هم در این دیدار با اشاره به نقش استان‌های مرزی در توسعه روابط با کشور‌های همسایه، گفت: ظرفیت‌های کم‌نظیر استان آذربایجان شرقی در این زمینه بر کسی پوشیده نیست و استفاده از این ظرفیت‌ها، مورد توجه جدی سفارت ایران در باکو خواهد بود.

 موسوی افزود: آذربایجان شرقی جایگاه خوبی در روابط ایران و آذربایجان دارد، اما باید تلاش کنیم تا این جایگاه ارتقا یابد و بتوانیم از ظرفیت‌های این استان برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری با جمهوری آذربایجان استفاده کنیم.

او گفت: با توجه به موقعیت جمهوری آذربایجان از نظر دسترسی به بازار روسیه و اروپا، تمرکز ما بر روی توسعه مبادلات تجاری خواهد بود و قطعا نقش و حمایت استان آذربایجان شرقی در این زمینه مؤثر خواهد بود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.