سرپرست آموزش و پرورش ناحیه ۴ اهواز گفت: هدایت و جذب دانش آموزان به رشته‌های فنی حرفه‌ای و کاردانش برای آینده بسیار حائز اهمیت است.

اسین معتوکی سرپرست آموزش و پرورش ناحیه ۴ اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: جهت بهبود بخشیدن به نگرش دانش آموزان و والدین آن‌ها نسبت به انتخاب رشته‌های مهارتی وشناسایی و پرورش استعداد کارآفرینی آنان نیاز به برنامه ریزی و توجه خاص آموزش و پرورش و فعالان اجتماعی دارد.

او بیان کرد: با اجرای طرح برون سپاری در آن مناطق دانش آموزان علاقمند به ادامه تحصیل در رشته‌های فنی حرفه‌ای و کاردانش را شناسایی و حمایت خواهیم کرد.

معتوکی باتاکید بر همکاری آموزش و پرورش و دلسوزی و پیگیری فعالان اجتماعی در امر آموزشی و فضای فیزیکی مدارس، افزود: باید فرهنگ نگهداری از اموال عمومی مدرسه در بین دانش آموزان نهادینه شود و در حفظ اموال و تجهیزات مدرسه کوشا باشیم.

سرپرست آموزش و پرورش ناحیه ۴ اهواز در خصوص اخذ هزینه‌های فوق برنامه و شهریه مدارس هنگام ثبت نام گفت: اخذ هرگونه وجه هنگام ثبت نام از والدین بجز مبلغ بیمه و کتاب ممنوع است و والدین دانش آموزان سرمایه‌های اصلی و با ارزش آموزش و پرورش هستند لذا مشارکت آنان در امور مدرسه راهکار اساسی برای توسعه نظام آموزشی و تربیتی به شمار می‌رود.

این مقام مسئول ادامه داد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی و آموزش مهارت‌های زندگی برای والدین با همکاری کارشناسی انجمن اولیا مربیان مهمترین گام در جهت برقراری امنیت و ارتباط فرزندان با والدین است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.