نیسی گمراوی گفت: پایگاه‌های سنجش سلامت نوآموزان در آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز کار خود را آغاز کردند.

سنجش سلامت در آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز آغاز شدبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، صادق نیسی گمراوی مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز با اشاره اهمیت سنجش سلامت گفت: هدف از سنجش سلامت نوآموزان، شناسایی اختلالات احتمالی نوآموزان و مداخله زود هنگام متخصصان به منظور مرتفع کردن مشکل خواهد بود.

او با اشاره به شرایط خاص کرونایی و لزوم رعایت الزامات و نکات بهداشتی افزود: برای جلوگیری از ایجاد تجمع و رعایت فاصله اجتماعی، روزانه ۲۰ نوآموز مورد سنجش قرار می‌گیرند که این تعداد نسبت به پارسال به نیمی از ظرفیت روزانه سیده است.

نیسی گمراوی با بیان اینکه فقط یکی از اولیا به عنوان همراه در طی مراحل سنجش در کنار نوآموز خواهند بود تا از تجمع جلوگیری شود، اظهار داشت: کارشناسان پایگاه سنجش سلامت مستقر در دبستان کاشانی همه روزه نوآموزان بدو ورود به دبستان را از لحاظ میزان آمادگی تحصیلی، وضعیت بهداشت، سلامت بینایی و سلامت شنوایی مورد سنجش قرار می‌دهند.

این مقام مسئول بیان کرد: ۴ پایگاه سنجش سلامت با توجه به محدوده جغرافیایی پیش بینی شده است که این پایگاه‌ها در مدارس فضیلت، صابرین، ام البنین و غزالی مستقر خواهند شد، ضمن اینکه برای انجام سنجش هر فراگیر می‌بایست به نزدیک‌ترین مدرسه محل سکونت مراجعه کند و بعد از ثبت نام اولیه توسط مدیر مدرسه در سامانه سنجش نوبت گیری و به پایگاه سنجش معرفی شود.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز ادامه داد: برای جلوگیری از ازدحام جمعیت در پایگاه‌های سنجش استان، برای هر نوآموز زمان خاصی برای حضور در پایگاه و همچنین اتاق انتظار در نظر گرفته خواهد شد و سعی بر آن شده بر خلاف سال‌های گذشته، پایگاه‌های سنجش پذیرش حداکثر ۲۰ نفر را در هر نوبت کاری در دستور کار قرار دهند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.