تا کنون ۱۴۳ نفر از کادر بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری به کرونا ویروس مبتلا شده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فریدون رحمانی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمان چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای شیوع بیماری کووید ۱۹، بیش از ۱۴۳ نفر از پرسنل مجموعه به این بیماری مبتلا شدند.

او با اشاره به لزوم مراقبت شدید از بیماران بد حال کرونایی و ارائه خدمت مطلوب به مبتلایان به این بیماری افزود: قطعاً خستگی کادر درمانی در نحوه ارائه خدمات و افزایش خطر مرگ و میر مبتلایان به کرونا اثرگذار خواهد بود.


بیشتر بخوانید


رحمانی اضافه کرد: تاکنون نظرات مختلفی راجع به رفتار ویروس کرونا مطرح و تاکنون دانشگاه علوم پزشکی در بسیاری از شاخص‌های کنترل این بیماری نسبت به سایر استان‌ها پیشگام بوده و نظرات و پیشنهادات و اقدامات صورت گرفته به عنوان الگو در وزارت مطرح و به کار گرفته شده است.

او با بیان اینکه وضعیت موجود بسیار شکننده و غیر قابل پیش بینی است ادامه داد: درصورت بی توجهی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی با انفجار و بحران جدی مواجه خواهیم بود.

رحمانی با اشاره به هزینه‌های میلیاردی تجهیز تخت‌های ICU و محدودیت تجهیزات و ظرفیت بیمارستان بر لزوم کنترل شرایط تاکید کرد و گفت: سیستم درمان و پرستاران پس از پنج ماه تلاش بی وقفه و شبانه روزی خسته شده است و جابه جایی کادر پرستاری با توجه به تخصصی شدن خدمات و زمان بر بودن کسب مهارت پرستاران در صورت جابه جایی در بین بخش‌ها نیازمند ارائه راهکار‌هایی برای افزایش انگیزه پرسنل و کنترل شرایط است.

او افزود: در چنین شرایطی باید ضمن حفظ روحیه کادر درمانی و بهداشتی و نیرو‌های خدماتی، تمهیدات لازم در زمینه حل مشکلات مطرح شده اندیشیده شود.

رحمانی با ارائه پیشنهادات مختلف برای تشویق و تقدیر از خدمات کادر درمانی و پرستاران درگیر با کرونا اضافه کرد: با مساعدت خوب مسئولین خوشبختانه مشکل کارانه پرسنل در حال پیگیری است و با فروکش کردن بیماری با درخواست‌های مرخصی کادر درمانی و پرستاران تا حد امکان موافقت می‌شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار