معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: افزایش شمار فوتی‌ها و مبتلایان به بیماری کرونا طی هفته اخیر، ماحصل برگزاری مجالس و دورهمی‌ها است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فریدون رحمانی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری، علت افزایش شمار فوتی‌ها و مبتلایان به بیماری کرونا طی یک هفته اخیر را برگزاری مجالس و دورهمی‌ها خانوادگی عنوان کرد.

او افزود: افزایش تعداد موارد سرپایی مبتلا به کرونا، افزایش شمار بیماران بستری در مراکز درمانی و به دنبال آن افزایش تعداد بیماران بد حال در بخش‌های ویژه و طبیعتاً افزایش فوتی‌های ناشی از این بیماری را در پی خواهد داشت.


بیشتر بخوانید


رحمانی اضافه کرد: حدود ۱۰ درصد از مبتلایان به بیماری کرونا در مراکز درمانی بستری و حدود ۲.۵ درصد مبتلایان جان خود را در اثر ابتلا به این بیماری از دست می‌دهند.

او ادامه داد: افراد با بیماری زمینه ای، مرض قند، دیابت، چاقی و مسن سالان قربانیان بی گناه بیماری کووید ۱۹ هستند که بدون شرکت در تجمعات به واسطه حضور اطرافیان و انتقال بیماری از طرف نزدیکان خود به بیماری مبتلا و در معرض خطر مرگ قرار می‌گیرند.

رحمانی با ابراز گلایه مندی از برگزار کنندگان عروسی و جشن‌های مخفیانه علی رغم تعطیلی سالن‌های زیبایی و اعمال برخی محدودیت‌ها بدون توجه به خطرات جدی شیوع بیماری کرونا افزود: تا زمانی که بیماری کرونا به شکل اپیدمی و شیوع آن بالا و همه افراد در معرض خطر ابتلا به این بیماری منحوس قرار دارند، برگزاری تجمعات افزایش تعداد موارد مرگ و میر ناشی از این بیماری را به دنبال خواهد داشت.

او گفت: قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا نیازمند توجه جدی هم استانی‌ها به رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

رحمانی با بیان اینکه، پرسنل، پرستاران، پزشکان و کادر بهداشتی و درمانی در بیمارستان‌های استان بیش از پنج ماه بی وقفه در حال مقابله با کرونا هستند اضافه کرد: با توجه به احتمال تبدیل شدن بیماری به اپیدمی در ماه‌های آتی با سردتر شدن هوا، استراحت این عزیزان برای رفع خستگی آن ها، نیازمند کاهش بار مراجعات و همراهی مردم برای کنترل شیوع بیماری کرونا است.

او از مردم خواست: با ارسال پیامک به دوستان و آشنایان پزشک، پرستار و کادر بهداشتی و درمانی به نوعی از زحمات این عزیزان قدردانی تا با انرژی بیشتری ارائه خدمت نمایند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار