استاندار خراسان شمالی با حضور در محل اجرای پروژه مجتمع گردشگری بیگان شهرستان شیروان گفت: سال گذشته حدود ۶ هزار میلیارد تومان و امسال تا کنون ۲ هزار میلیارد تومان پروژه کلنگ زنی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  محمدعلی شجاعی استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه تلاش کردیم اشخاص، شرکت‌ها و موسسات جهت سرمایه گذاری در حوزه‌های کشاورزی، گردشگری و صنعت و معدن استان حضور داشته باشند، گفت: بر اساس آمار و ارقام یکی از نداشته‌های استان نبود سرمایه گذاری بخش خصوصی است.

شجاعی افزود: در استان ۴۳ درصد جمعیت روستانشین و مشغول به کار هستند و نرخ بیکاری بالایی نداریم، اما جمعیت زیادی از استان مددجو هستند و این به معنای نیاز استان به حضور سرمایه گذار در تمامی بخش‌ها به ویژه در حوزه‌های کشاورزی، گردشگری و صنعت و معدن می‌باشد.

او تاکید کرد: بخاطر مردم استان به ویژه در روستا‌ها راهی جز جذب سرمایه گذار نداریم تا با آباد کردن زمین‌های استان علاوه بر ایجاد درآمد و اشتغال پایدار از خروج محصولات استان به شکل خام جلوگیری کنیم.

نماینده عالی دولت  در استان گفت: سرمایه گذار وقتی در یک منطقه‌ای سرمایه‌ای ایجاد می‌کند، نمی‌تواند آن سرمایه را به استان دیگری منتقل کند و در نتیجه محصول، اشتغال و درآمد و مالیاتش برای مردم آن منطقه خواهد بود.


بیشتر بخوانید


شجاعی اشاره داشت: کار سیستم بروکراسی در کشور و استان به گونه‌ای است که با مکاتبه و رها کردن کار هیچ وقت به جمع بندی نخواهید رسید و به همین دلیل از محل اجرای پروژه گردشگری بیگان با سرمایه گذاری بخش خصوصی بازدید داشتیم تا مشکلات در خصوص واگذاری زمین را بررسی کنیم.

استاندار خراسان شمالی تاکید کرد: این دستگاه اجرایی و یا فرد در جهت ضد منافع استان قدم برمی دارد و این نگاه باعث می‌شود حتی سرمایه گذاران استانی نیز با این نگاه‌های تنگ از استان فرار و به سایر استان‌ها مهاجرت کنند.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.