فعالیت پست بوشهر در دوران شیوع کرونا نه تنها کم نشده بلکه ۵۰ درصد افزایش یافته و در چهار ماه، یک میلیون امانت به دست صاحبانشان رسیده است.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، اگر چه شیوع کرونا باعث کاهش بسیاری از کسب و کار‌ها شد، اما ترجیح مردم به ماندن در خانه و رونق خرید‌های اینترنتی باعث شد جابه‌جایی مرسوله‌ها و فعالیت کارکنان پست افزایش یابد.

مدیرکل پست استان بوشهر در همین زمینه در گفت‌وگو با خبرنگار   گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، گفت: در دوران سخت شیوع ویروس کرونا که همه باید برای سلامتی خود در خانه می‌ماندند، و در حالی‌که تعداد زیادی از واحد‌های اقتصادی و شرکت‌های خدماتی، به تعطیلی اجباری رفتند کارکنان پست با افزایش ساعت‌های فعالیت خود تلاش کردند مردم بتوانند نیازمندی‌های خود را تامین کنند.

علی پارسیده افزود: در استان بوشهر در مدت چهار ماه (از ابتدای شیوع کرونا در اسفند ۹۸ تا پایان خرداد ۹۹) یک‌میلیون امانت مردم با پست جابه‌جا شده، که نسبت به مدت مشابه پارسال ۵۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

او ادامه داد: افزایش ۵۰ درصدی جابه‌جایی مرسوله‌ها با افزایش ۵۰ درصدی فعالیت کارکنان پست نیز همراه بوده به طوری که کارکنان برخی بخش‌ها تا نیمه‌های شب مشغول به کارند.

مدیرکل پست استان بوشهر عنوان کرد: بیش از ۶۰ درصد افزایش جابه‌جایی‌ها به خرید‌های اینترنتی مربوط بوده است.

پارسیده همچنین با اشاره به اینکه استان بوشهر در زمینه جابه‌جایی مرسوله‌های پستی رتبه دهم را در کشور دارد، بیان کرد: شهر‌ها سهم ۷۰ درصدی و روستا‌های استان سهم ۳۰ درصدی در مرسوله‌های پستی را در این مدت داشته‌اند.

او با اشاره به فعالیت ۲۴۰ دفتر پستی دولتی و غیردولتی در استان بوشهر افزود: ۱۰ درصد این دفتر‌ها دولتی هستند.

مدیرکل پست استان بوشهر به توسعه خدمات پستی اشاره کرد و گفت: بر همین اساس، با همکاری پارک علم و فناوری خلیج‌فارس بوشهر، در قالب ارائه خدمت شتاب‌دهی به شرکت‌های نوآور، در حال توسعه خدمات پستی در فضای کسب و کار اینترنتی هستیم.

پارسیده عنوان کرد: به اشتراک گذاشتن ظرفیت‌های پست با شرکت‌های نوپا، کمک قابل‌توجهی به رونق کسب و کار کشور خواهد کرد و پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد با ادامه این روند، علاوه بر آنکه میزان فعالیت شبکه پستی به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش می‌یابد، مجموعه کسب و کار‌های اینترنتی هم فرصت تازه‌ای برای رونق پیدا می‌کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.