مزرعه پایلوت کشت گیاهان دارویی در دانشگاه آزاد، کلکسیونی از ۳۵ رقم گیاهان دارویی با استفاده از سیستم‌های پیشرفته نوین آبیاری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، ذبیح الله غریب مدیرکل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری در بازدید از مزرعه تحقیقاتی کشت گیاهان دارویی دانشگاه آزاد شهرکرد گفت: بخش کشاورزی یکی از مهمترین بخش‌های اقتصادی استان است و آمار‌ها بیانگر ۵۰ درصد تولید ثروت و ارزش افزوده این بخش و وابستگی زیاد استان به بخش کشاورزی می‌باشد.

او افزود: ارزش دارویی، تقاضای بازار و سطح فرآوری از مهم‌ترین شاخص‌های سنجش اقتصادی گیاهان دارویی است.


بیشتر بخوانید


غریب اضافه کرد: با توجه به محدودیت منابع آبی و تداوم خشکسالی در استان، تغییر الگوی کشت و تولید ثروت، توسعه کشت گیاهان دارویی طی سال‌های اخیر مورد توجه بسیاری از بهره برداران و کشاورزان قرار گرفت.

او ادامه داد: مراکز علمی با استفاده از مطالعات تحقیقاتی و برخورداری از پتانسیل‌های مراکز تحقیقاتی با اهداف اجرای پروژه‌‏های تحقیقاتی و کاربردی به صورت مشترک در سال جهش تولید نقش بسزایی در بخش کشاورزی ایفا کنند.

غریب گفت: مزرعه پایلوت چهار هکتاری کشت گیاهان دارویی در دانشگاه آزاد با همکاری جهاد کشاورزی و مرکز تحقیقات و اموزش کشاورزی و منابع طبیعی، کلکسیونی از ۳۵ رقم گیاهان دارویی می‌باشد که با استفاده از سیستم‌های پیشرفته نوین آبیاری طراحی شده است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار