مدیرکل انتقال خون البرز از بهبودیافتگان کووید ۱۹ در این استان برای اهدای پلاسمای خونی جهت درمان مبتلایان به این بیماری درخواست همراهی کرد.

انتقال خون البرز در انتظار همراهی بهبودیافتگان کووید۱۹به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، میرمحمدعلی حسینی، مدیرکل انتقال خون البرز گفت: بهبود یافتگان کووید ۱۹ که مدت زمان ۲۸ روز از درمان کامل و ترخیص آن ها از بیمارستان گذشته باشد می توانند برای اهدای پلاسما و کمک به همنوعان بیمار خود به مراکز خونگیری این سازمان مراجعه کنند.

حسینی افزود: پلاسمای بهبود یافتگان از این بیماری دارای آنتی بادی است که در درمان دیگر بیماران کرونایی که اکنون فرآیند درمان را طی می کنند ، تاثیر بسیاری دارد  و  می تواند التیام بخش جان این بیماران باشد.

او گفت: به این منظور انتقال خون استان البرز تمام روزهای هفته ، حتی  جمعه ها از ساعت ۹ الی ۱۲ ظهر  آماده دریافت پلاسما از بهبود یافتگان و اهدا کنندگان خون است.

مدیرکل انتقال خون البرز افزود: داشتن سلامت کامل، میانگین سنی بین ۱۸ تا ۶۰ سال و وزن بالای ۵۰ کیلو گرم از دیگر شرایط بهبود یافتگان کرونا برای اهدای پلاسما  است و در طرح پلاسما ،  آزمایشات لازم‌ بر روی پلاسما های اهدایی انجام می گیرد و پس از مشخص شدن گروه های خونی و کنترل سلامت،  پلاسما ها طبق درخواست بیمارستان ها ارسال می شود.

حسینی گفت: انتظار داریم بهبود یافتگان کووید۱۹ با اهدای پلاسما در این طرح خیرخواهانه و خداپسندانه شرکت کنند.

او افزود: مردم نیکوکار البرز برای نجات جان بیماران نیازمند به خون ، اهدای خون را همواره در برنامه های زندگی خود قرار داده اند و بدون هیچ چشمداشتی مشارکت در این امر خداپسندانه را جزو نیاز جامعه می دانند.

مدیرکل انتقال خون البرز گفت: نیاز به خون همیشگی است و بیاییم با اهدای خون به بیماران نیازمند به خون و فراورد های خونی زندگی دوباره ای به آنها ببخشیم .

 اداره کل انتقال خون همه روزه از ساعت ۸ الی ۱۸ و پایگاه توحید از ساعت ۸ الی ۱۳ ، همچنین مرکز جامع مهربانو روزهای یکشنبه و پنجشنبه از ساعت ۸ الی ۱۳ برای دریافت خون اهدا کنندگان فعال است .

منبع:ایرنا

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.