رئیس فراکسیون توسعه روابط با کشور‌های عضو اکو از تشکیل این فراکسیون در مجلس یازدهم خبر داد.

ولی اسماعیلی رئیس فراکسیون توسعه روابط با کشور‌های عضو اکو  در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  گفت: فراکسیون توسعه روابط با کشور‌های عضو اکو تشکیل و هیئت رئیسه آن انتخاب شد.

او افزود: بر این اساس بنده به عنوان رئیس فراکسیون، فداحسین مالکی به عنوان نائب رئیس فراکسیون، روح‌الله متفکر آزاد به عنوان دبیر اول، سید غنی نظری خانقاه به عنوان دبیر دوم و محمود عباس‌زاده به عنوان سخنگو انتخاب شدند.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی اظهار کرد: این فراکسیون با عنایت به تحریم‌های دولت آمریکا و پیروی کشور‌های اروپایی از سیاست‌های آمریکا در راستای بی اثر کردن نقش، تحریم و استفاده از ظرفیت ۱۰ کشور عضو پیمان اکو که بیشتر از همسایه‌های کشورمان هستند تشکیل شده است.

اسماعیلی تصریح کرد: کشور‌های عضو اکو شامل ایران، ترکیه، پاکستان، آذربایجان، ترکمنستان، قیرقیزستان، تاجیکستان، ازبکستان، قزاقستان، اففانستان هستند که اخیرا بعضی از کشور‌ها مثل عراق و سوریه و ارمنستان هم خواستار عضویت در این پیمان اقتصادی شده اند، با پیگیری جدی فراکسیون ان شاالله خواهیم توانست ضمن بهره گیری از فرصت‌های منطقه‌ای و مرز‌های مشترک از بازار ۶۰۰ میلیون نفری و ظرفیت بین المللی این پیمان (اکو) استفاده کنیم که متاسفانه تاکنون مغفول مانده است.

با اقدامات کارشناسانه و دعوت از سفرا و رایزن‌های اقتصادی می‌توان دریچه نو و جدید برای رونق تجاری و مناسبات اقتصادی، منطقه گام برداشت حتی برای پول مشترک واحد هم برنامه ریزی کرد.

افراد موثر در این فراکسیون جدای از افراد وزین که در هیئت رئیسه حضور دارند از اعضای دیگر فراکسیون مثل شمس الدین حسینی، عبدالرضا مصری، سردار جوکار رئیس کمیسیون شورا‌ها، سردار عیسی زاده رئیس کمیسیون اجتماعی، حجت‌الاسلام سید محمدرضا میرتاج‌الدینی ظرفیت‌های بالقوه این فراکسیون هستند، امیدواریم بتوانیم از نظریات این عزیزان در راستای تقویت عملکرد فراکسیون بهره‌مند شویم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار