استاندارخراسان رضوی:

تمام ظرفیت استان را برای حمایت از کادر درمان پای کار می‌آوریم

استاندار خراسان رضوی گفت: مانند روزهای ابتدایی شیوع موج اول کرونا در استان، در کنار کادر درمان هستیم و آمادگی داریم تمام ظرفیت استان را پای کار بیاوریم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علیرضا رزم‌حسینی استاندار خراسان رضوی در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا استان که با حضور دیگر اعضای این ستاد در محل سالن شهید باهنر استانداری خراسان رضوی برگزار شد، با اشاره به افزایش استفاده مردم استان از ماسک، گفت: این رویه باعث خواهد شد که در هفته‌های آینده درصد افرادی که به بیمارستان مراجعه می‌کنند کاهش پیدا کند.
 
او افزود: همه دستگاه‌های استان مانند روز‌های ابتدایی شیوع ویروس کرونا در کنار کادر درمان خواهند بود و به همین منظور آمادگی داریم تمام ظرفیت استان را برای حمایت کادر درمان پای کار بیاوریم.
 
استاندار خراسان رضوی ادامه داد: به دلیل شرایط ناشی از کرونا در برخی از کشور‌ها مشکلات جدی بوجود آمده است، اما در ایران علی‌رغم شرایط تحریم، در کنار تامین اقلام اساسی مشکلی از نظر ماسک و مواد بهداشتی و ضد عفونی وجود ندارد.
 
رزم‌حسینی ضمن قدردانی صمیمانه از کادر بهداشت و درمان استان، بیان کرد: واقعا باید از کادر درمان که در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا قرار دارند تشکر کرده و روحیه آن‌ها را تقویت کنیم.
 

ابتلا به بیماری کرونا، محدودیت سنی ندارد

شاپور بدیعی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ادامه این جلسه با تاکید بر اینکه وضعیت رو به افزایش شدیدی در تعداد مبتلایان و بستری‌ها در مشهد وجود دارد، افزود: در حال حاضر در سطح دانشگاه علوم پزشکی مشهد نزدیک به هزار و۲۰۰ نفر بستری شده‌اند که حدود ۲۳۰ نفر از این تعداد در بخش مراقبت‌های ویژه تحت مراقبت هستند که نشان دهنده بدحال بودن این بیماران است.
 
او افزود: مردم باید در کنار رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی از ماسک استفاده کنند تا میزان انتقال کاهش پیدا کند و این را لازم است مردم بدانند این بیماری هیچ گونه محدودیت سنی ندارد و به همین منظور افراد جوان بدون هیچ گونه بیماری زمینه‌ای به صورت بدحال در بیمارستان‌ها بستری هستند.
 
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: تا زمانی که بیمار وجود داشته باشند بیمارستان‌ها پذیرا خواهند بود، اما هر چه فشار کار بیشتر شود کیفیت خدمات هم پایین خواهد آمد لذا مردم باید به صورت جدی‌تر پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.
 
بدیعی بیان کرد: در حال حاضر بیمارستان شریعتی با ۱۱۰ تخت، بیمارستان امام رضای ۲ با ۶۰۰ تخت و آی‌سی‌یو‌های بیمارستان قائم و بیمارستان‌های پراکنده درگیر این بیماری هستند و عملا به سمت این می‌رویم که یک تا دو بیمارستان دیگر نیز فعال شوند.
بیشتربخوانید:

بحران در حوزه نیروی انسانی و خستگی کادر درمان

محسن ذاکریان رئیس بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی گفت: تقریبا تعداد بالایی از بیماران بدحال به بیمارستان مراجعه نمی‌کنند، لذا می‌طلبد یک برنامه‌ریزی جدی در حوزه مراقبت در منزل و مراقبت از بیماران سرپایی وجود داشته باشد.
 
او افزود: امروز بحران ماسک و مواد ضدعفونی کننده وجود ندارد بلکه بحران در حوزه نیروی انسانی و خستگی کادر درمان است که باید برای آن فکری بشود.
 
رئیس بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی با تاکید بر اینکه در حوزه مقابله با بیماری کرونا به یک مدیریت واحد نیازمندیم، ادامه داد: به این صورت که یک نفر فرمانده مدیریت بحران کادر پزشکی در همه بخش‌ها از جمله بخش خصوصی و دولتی را در اختیار داشته باشد.
 

راه اندازی اولین نقاهتگاه بیماران کرونایی در استان

حسن جعفری جانشین رئیس ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونای خراسان رضوی در حاشیه پنجاه و سومین جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا استان گفت: متاسفانه استان همچنان در وضعیت قرمز قرار دارد و در روز گذشته شاهد افزایش قابل توجه آمار بستری و فوتی‌ها بودیم که زنگ خطری برای استان محسوب می‌شود لذا می‌طلبد که مردم مراقبت‌های فردی و خانوادگی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را جدی‌تر بگیرند.
 
او با اشاره به شهادت و ابتلاء تعدادی از پرسنل کادر درمان استان به دلیل کرونا، افزود: کادر درمان در شرایط بسیار سختی هستند بنابراین هر چه مردم بیشتر رعایت کنند، این قشر خدمات با کیفیت بهتر و موثرتری را می‌توانند به مبتلایان ارائه دهند.
 
جانشین رئیس ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونای خراسان رضوی با اشاره به راه‌اندازی طرح «مردم یاران» در خصوص کمک داوطلبانه افراد به بیماران کرونایی، ادامه داد: بر این اساس در مرحله اول ۱۵۰ نفر قرار شد در بیمارستان‌ها حضور پیدا کنند و برای مراحل بعدی هم داوطلبان می‌توانند به کمیته پیشگیری ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان مراجعه کرده و ثبت نام کنند تا از آن‌ها در این حوزه هم استفاده شود.
 
جعفری بیان کرد: طرح افزایش نظارت بر اجرای پروتکل‌ها با قوت در حال اجرا است و از این به بعد قرار شد با افرادی که به صورت سهوی یا عمدی پروتکل‌ها را به ویژه در مشاغل و اماکن رعایت نمی‌کنند برخورد‌های شدیدتری صورت بگیرد.
 
او تصریح کرد: امروز اولین نقاهتگاه بیماران کرونایی بعد از موج اول کرونا در استان راه‌اندازی شد و تعدادی از بیماران به این نقاهاتگاه منتقل می‌شوند.
 
جانشین رئیس ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونای خراسان رضوی تاکید کرد: تاکنون ۳۸ هزار بازدید از اماکن صورت گرفته است که ۴ هزار و ۶۰۰ اخطار صادر و برای ۱۵۲ مورد هم پلمپ صورت گرفته است همچنین مصوب شد که این نظارت‌ها تشدید شده و بدون اغماض با افرادی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، برخورد شود.
 
 ارائه طرح استفاده از ظرفیت پزشکی و درمانی بخش خصوصی توسط دانشگاه علوم پزشکی مشهد به دبیرخانه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا، استفاد از ظرفیت درمانی دانشگاه آزاد استان با نظارت و مدیریت دانشگاه علوم پزشکی مشهد، پذیرش بیمارستان‌های ارگان‌های نظامی با اولویت کارکنان این ارگان‌ها، تاکید بر مراقبت‌های فردی و تقویت نظارت بر آن‌ها از جمله مصوبات پنجاه و سومین جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان بود.
 
انتهای پیام//ز.ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.