رئیس ستاد دیه استان یزد از آزادی ۱۱۳ مددجوی محکوم مالی در چهار ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، اسلام افشون رئیس ستاد دیه استان یزد گفت: در چهار ماهه نخست امسال برای آزادی یکصد و ۱۳ نفر محکومین مالی جرائم غیر عمد ۳۹۵ میلیارد ریال نیاز بودکه با تلاش ستاد دیه استان ۱۹ میلیارد ریال از این مبلغ پرداخت شده است.

او افزود: به همت اعضاء کمیته صلح و سازش این ستاد مبلغ سیصد و ۷۶ میلیارد ریال از شکات گذشت رضایتمندانه اخذ شده و مابقی این مبلغ از منابع این ستاد شامل کمک‌های خیرین و نیکوکاران نوعدوست و تسهیلات بانک‌های عامل مبلغ ۱۹ میلیارد ریال به حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی این صد و ۱۳ نفر و بازگشت آن‌ها به آغوش خانواده فراهم شده است.

رئیس ستاد دیه استان یزد بیان کرد: هم اکنون تعداد یکصد و ۹۷ زندانی جرائم غیر عمد در زندان‌های استان به سر میبرند که برای آزادی آن‌ها مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان نیاز است.

او با تشریح وضعیت محبوسان جرایم غیرعمد استان اظهار کرد: بیشترین طیف مددجویان ستاد دیه بدهکاران اوراق تجاری چک و سفته هستند که ۱۱۰ زندانی را به خود اختصاص داده و در رتبه‌های بعدی بدهکاران مهریه، نفقه و در رتبه بعدی مددجویان محکوم به پرداخت دیه ناشی از تصادفات رانندگی، حادثه کار و دیه شبه عمد قرار دارند.

رئیس ستاد دیه استان یزد ادامه داد: هدف این مجموعه آزادی محکومین جرائم غیر عمد است که ناخواسته وارد زندان شده و تحمل حبس می‌کنند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار