استاندار زنجان گفت: کمیته امنیتی ستاد مقابله با کرونا موظف به رصد اطلاعاتی در فضای مجازی بوده و باید با اشاعه دهندگان اخبار دروغ کرونایی به صورت قاطع و قانونی برخورد کنند.

حقیقی استانداربه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، حقیقی استاندار زنجان در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با شیوع ویروس کرونا در استان زنجان گفت: کمیته امنیتی ستاد کرونا اعم از نیروی انتظامی، سپاه و دستگاه‌های نظارتی موظفند رصد اطلاعاتی در فضای مجازی را انجام داده و با اشاعه دهندگان اخبار دروغ کرونایی به صورت قاطع و قانونی برخورد کنند.
 
او افزود: این افراد در سایت‌های مجازی بدون هویت و ذکر منابع معتبر نسبت به اظهارنظر‌های کرونایی به ویژه در ارتباط با ستاد کرونای استان زنجان اقدام می‌کنند که باید به شدت با آن‌ها برخورد شود.

حقیقی ادامه داد: انتشار مطالب غیر واقعی در فضای مجازی اذهان عمومی را آزرده می‌کند، درحالیکه با وضعیت حاکم باید روان مردم در آرامش باشد و نباید از اشاعه دروغ توسط برخی‌ها به راحتی گذشت.

مقام عالی استان زنجان در ارتباط با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح شهر و دستگاه‌های اجرایی نیز تصریح کرد: در صورت رعایت نکردن پروتکل‌ها از سوی صنوف به ویژه در پاساژها، برخورد‌های لازم انجام می‌شود، چرا که این بیماری با هیچ فردی شوخی ندارد.

استاندار زنجان اظهار داشت: بررسی‌ها بیانگر آن است که بیش از ۹۰ درصد مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از ماسک استفاده می‌کنند، اما متاسفانه متصدیان صنوف به این مساله مهم توجه چندانی ندارند که در صورت تداوم چنین روندی واحد‌های مربوطه پلمب می‌شود.

نماینده عالی دولت در استان زنجان با اشاره به وضعیت شیوع کرونا در واحد‌های تولیدی زنجان نیز خاطرنشان کرد: تذکرات لازم باید از سوی اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان زنجان ارائه و پیگیری‌ها انجام شود و در این میان اگر پروتکل‌های بهداشتی در دستگاه‌های اجرایی رعایت نشود، مدیر و معاون منابع انسانی مربوطه، مسئول و پاسخگو است.

او با بیان اینکه نباید وضعیت این استان با استان‌های دیگر مقایسه شود، افزود: در صورتی پروتکل‌های بهداشتی در بین عموم نهادینه می‌شود که پرسنل دستگاه‌های اجرایی این مهم را انجام دهند و موانع بوجود آمده را برطرف کنند.

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه کمیته امنیتی ستاد، باید با افرادی که با جرات تمام در سایت‌های مجازی نسبت به دروغ پراکنی کرونایی و اشاعه خلاف مبادرت می‌کنند به شدت برخورد کنند، یادآور شد: با افرادی که این مطالب را تایید می‌کنند نیز باید برخورد لازم انجام گیرد.

او اظهار داشت: مرجع اصلی اطلاع رسانی از وضعیت بیماری کرونا در استان زنجان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی و به طور اخص "معاونت بهداشتی" و کار اجرایی ستاد نیز بر عهده معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری است و خارج از آن، وجاهت قانونی ندارد.

استاندار زنجان با هشدار اینکه بر این اساس دستگاه‌های اجرایی استان زنجان که کمتر از ۸۰ درصد پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند به شدت توبیخ خواهند شد، افزود: فرمانداران نیز موظف هستند تمامی ادارات و دستگاه‌های اجرایی را ملزم به رعایت حداقل ۹۰ درصدی پروتکل‌های بهداشتی کنند و در صورت کمبود امکانات مواد ضد عفونی و حفاظت فردی نیز در اختیار آنان داده می‌شود.

او اضافه کرد: تمامی دفاتر پیشخوان بی توجه به این امر نیز باید تعطیل شوند و در صورت تداوم همین روند مجوز آن‌ها باطل و به دادگاه معرفی خواهند شد و علاوه بر آن وضعیت پاساژ‌ها به دلیل رعایت نکردن دستورالعمل‌ها باید توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت مورد نظارت و پیگیری قرار گیرد.

مدیرعالی اجرایی استان زنجان افزود: در حال حاضر هیچ فرد یا دستگاه اجرایی حق برگزاری همایش و یا مراسم افتتاحیه را ندارد و درصورت انجام چنین کاری برخورد خواهد شد چرا که این موضوع باید بیش از گذشته جدی گرفته شود.

او اظهار داشت: بانک اطلاعاتی همیاران سلامت نیز تکمیل شده و علاوه بر آن سایت جامعی در این خصوص توسط واحد فناوری اطلاعات استانداری با هدف مشارکت فعالانه این گروه‌ها و تبادل اطلاعات راه اندازی می‌شود.

استاندار زنجان ادامه داد: فعالیت فرد کرونا مثبت در محل کار، تخلف است و حراست‌ها و معاونت‌های منابع انسانی بر این موضوع باید نظارت‌های جدی داشته باشند.

حقیقی با تقدیر از همکاری اداره کل بیمه سلامت استان زنجان در پرداخت ۲۴۰ میلیارد ریال کارانه پرسنل بیمارستان‌های زنجان خاطرنشان کرد: این اقدام گشایشی مهم در خدمات رسانی فعالان این بخش محسوب می‌شود.
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.