رویترز در خبری نوشت: رئیس مجلس نمایندگان ایالت اوهایوی آمریکا به اتهام رشوه خواری دستگیر شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، دستگیری لری هاوس هولدر، رئیس مجلس نمایندگان ایالت اوهایوی آمریکا به اتهام رشوه خواری نه تنها بر آینده سیاسی او بلکه بر آینده حزب‌ا‌‌ش هم سایه انداخته است آن‌هم در ایالتی که جمهوری‌خواهان تلاش می‌کنند کنترل خود را بر قدرت تحکیم کنند.

 دادستان‌های فدرال می‌گویند این مقام جمهوری‌خواه و چهار نفر دیگر از جمله رئیس سابق حزب جمهوری‌خواه در ایالت اوهایو, ۶۰ میلیون دلار رشوه فدرال در خصوص پرداخت کمک مالی تامین اعتبار شده از طرف مالیات دهندگان به دو نیروگاه هسته‌ای اوهایو دریافت کرده اند. هنوز مشخص نیست چند نفر دیگر در این بررسی گسترده دستگیر شده اند.

تاثیر احتمالی سیاسی این رسوایی برای جمهوری‌خواهان از انتقادات سریع سیاستمداران و رهبران حزبی از هاوس هولدر مشخص است.

عملاً قبل از اینکه هاوس هولدر روز سه شنبه از دادگاه فدرال خارج شود، برخی از مقامات رده بالا از جمهوری‌خواهان شامل مایک دووین فرماندار اوهایو و جین تیمکن رئیس حزب جمهوری‌خواه خواستار استعفای هاوس هولدر بودند.


بیشتربخوانید


از جمله ادعا‌های دیوید دو ویلرز دادستان کل آمریکا این است که هاوس هولدر از میلیون‌ها دلار پول بدست آمده در این رشوه خواری برای تامین مالی ستاد انتخاباتی خود و ستاد‌های انتخاباتی شبکه‌ای از قانونگذارانی استفاده کرده است که در نهایت از تلاش او برای سمت ریاست مجلس نمایندگان آمریکا استفاده می‌کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار