خون میرزایی گفت: سال گذشته در منطقه گمیشان ۹۰۰ صیاد تعدیل شدند و مجوز صیادی آن‌ها باطل شد.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، نبی الله خون میرزایی رئیس سازمان شیلات کشور در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه راه‌اندازی مرکز تولید و تکثیر ماهیان دریایی در مناطق ساحلی اظهار کرد: با آغاز برنامه‌های اجرایی نظام جمهوری اسلامی از سال ۵۸ تا پایان سال ۱۳۹۸ محصولات شیلاتی از ۳۲ هزار تومان به یک میلیون و ۳۸۰ هزار تومان افزایش یافت.

او با بیان اینکه این دستاورد از تجربیات گذشته نیست اگر هم تجربه وجود داشت از قدم‌های نخستین بود، گفت: در سال ۹۸ تولیدات شیلات کشور از تکلیف سالن فراتر رفت و امیدوار هستیم تا پایان برنامه ششم بتوانیم بیشتر از تکلیف تولید کنیم.

خون میرزایی گفت: ضرورت اصلاح رویکرد و توسعه دریا محور، توسعه مناطق کم‌برخوردار، ضرورت ضریب امنیت غذایی و... از برنامه‌های جدید تدوین شده در سازمان شیلات است.

او با بیان اینکه بخشی از تکالیف انجام شده از سوی سازمان شیلات از سال ۱۴۰۰ تا سال ۱۴۰۴ برنامه‌ریزی شده است، افزود: تا سال ۱۴۰۰، ۲۰۰ هزار تن و تا سال ۱۴۰۴، ۴۰۰ هزار تن افزایش تولیدات خواهیم داشت.

خون میرزایی ادامه داد: سال گذشته در منطقه گمیشان ۹۰۰ صیاد تعدیل شدند و مجوز صیادی آن‌ها باطل شد، اما با این تفاهم‌نامه امیدوار هستیم خلا‌های موجود در زمینه اشتغال را برای آن‌ها رفع کنیم.

بیشتر بخوانید

ایجاد ۲۲۹ هزار شغل از طریق مشارکت با واحدهای صنعتی و تولیدی

ارتقای مهارت‌های دریانوردی در دستور کار سازمان فنی و حرفه‌ای کشور

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار